Mijn haantjes van 4 weken vechten al?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Marijke84
Land: Nederland
M/V: V

Mijn haantjes van 4 weken vechten al?

Berichtdoor Marijke84 » 04 jul 2011 23:20

Mijn haantje Kakel en mijn haantje Muis knokken sinds vandaag. Ze sprongen wel al een poosje met de borst tegen elkaar, en dreigend aankijken. Maar nu vechten ze echt! Kakel pikt Muis goed hard. Muis heeft ook een kale plek nu in de hals. Is dat wel normaal dat ze dat zo vroeg doen? De hennetjes horen bij Kakel, wat maakt dat Muis nu wat alleen is. Muis mag niet mee-eten, wordt weggejaagd door Kakel en de dames kiezen partij voor Kakel.... Kakel is ook een forse kerel hoor en Muis maar een kleintje. Hij loopt goed rechtop om groot te lijken maar dat helpt niet echt. Muis was altijd haantje de voorste (letterlijk!) maar is nu wat sneu hoor :(. Ze slapen 's nachts wel samen, wat ik dan apart vind.
Iemand enig idee wat ik er nu mee aan moet? Al uit elkaar gaan halen? Straks is Muis echt gewond en dat wil ik natuurlijk niet!

Joeri...
Land: be
M/V: M

Re: Mijn haantjes van 4 weken vechten al?

Berichtdoor Joeri... » 04 jul 2011 23:35

Dat gaat wel over als een van beide haantjes de winnaar van de gevechtjes blijkt. De kans op verwondingen is vrij klein. Kakel is de baas. Simpel. Die andere moet er nog aan wennen dat hij als laatste gaat eten. Meestal maken wij als mensen ons meer zorgen om deze dingen dan de kippen zelf.

Marijke84

Berichtdoor Marijke84 » 04 jul 2011 23:38

Muis rent nu als de gebeten hond weg. Hij mag niet eens in de buurt komen, ook niet bij de dames! En hij is al een stuk kaal geplukt door Kakel en Kakel zelf heeft een klein wondje bij zijn kam....

Joeri...
Land: be
M/V: M

Berichtdoor Joeri... » 04 jul 2011 23:45

Niet teveel aantrekken. Das het leven van de kiekes. Er kan er maar een de baas zijn. Met de leeftijd neemt dat af :gluiplach:
Hier trappen ze momenteel de koppen van mekaars lijf. Ook normaal bij de rassen die hier zitten. Survival of... juist ja.

Marijke84

Berichtdoor Marijke84 » 05 jul 2011 08:21

Dan hoop ik maar dat Muis snel z'n plekje weet en Kakel tevreden is met zijn plaats
Dank je wel!

Josjje

Berichtdoor Josjje » 05 jul 2011 22:05

Dat doen onze kipjes ook, ze zijn bezig met het creëren van hun pikorde. Muis zou op een moment wel moeten accepteren dat hij lager dan Kakel in hun 'rangorde' staat.

Marijke84

Berichtdoor Marijke84 » 05 jul 2011 22:50

Ik hoop dat Muis dat snel weet ja, want er zijn al aardig wat veertjes uit zijn hals geplukt :(

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”