welke kleine volautomatische broedmachine?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
fiorenza
Land: nl
M/V: V

welke kleine volautomatische broedmachine?

Berichtdoor fiorenza » 31 okt 2011 12:03

Ik wil een broedmachine aanschaffen om af en toe wat eieren uit te broeden (maar 10 ofzo). Het hoeft dus maar een kleintje te zijn, maar wel volautomatisch, ook die dus zelf de eieren draait. Hebben jullie tips welke ik het beste aan kan schaffen? Die een goed uitkomst geeft?
Er staat vaak maar weinig info bij de verschillende machines, en sommige blijk je dag toch zelf 2-3 keer per dag de eieren te moeten draaien.

gonda
Land: Belgie
Contacteer:

Re: welke kleine volautomatische broedmachine?

Berichtdoor gonda » 03 nov 2011 07:19

dat is afhankelijk van je budget

itam
Land: Nederland

Berichtdoor itam » 03 nov 2011 12:55

Brinsea heeft ook een leuke kleine broedmachintjes. Zo van horen zeggen, zijn het goede aparaatjes.
Heb even een linkje voor jouw gezocht: http://www.kleinveeservice.nl/categories/Broedmachine/
Verschillende uitvoeringen maar zoals @gonda al zei: afhankelijk van jouw buget.
Als je op dit ogenblik een automatische te duur vind, zou ik zeggen: even doorsparen.

José
Land: Nederland
Contacteer:

Berichtdoor José » 03 nov 2011 16:03

De Maino Pio Pio 25 volautomaat, oa verkrijgbaar via de Fa. Bongertman in Groningen, met eigen internetshop. Die op deze site ook adverteert. Betaalbaar, betrouwbaar apparaat en heel goed advies en een goede service.
Ok, daar kunnen maximaal 25 kippeneieren in (mits niet te groot), maar als je er 10 in doet werkt hij net zo prima als met volle bak. En het voordeel is: als je er 10 in doet hebben de kuikens de eerste 24 uur na uitkomst lekker de ruimte.

Wat ik ook een pré van deze vind is het transparante voorwandje. Je kan precies zien wat er gebeurt.
Je moet er dan wel een losse hygrometer en thermometer bij kopen, maar dat zijn de kosten niet.
Nauwkeurige thermostaat en een ruim bakje voor water, van boven af te vullen zonder de machine te moeten openen. Ik vind het een goed ding! En van mijn kuikens ook geen klachten gekregen nadien.

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”