Gekleurde Eieren.

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Mestdaghcarlo
Land: Belgie
M/V: M

Gekleurde Eieren.

Berichtdoor Mestdaghcarlo » 13 sep 2012 17:53

Hallo iedereen...
Men eerste post hier en heb al direct een vraagje voor jullie :)
Ik weet dat er verschillenden gekleurde eieren zijn en bestaan.
Nu hebben we een zwarte kip die licht groene eieren legt(Chollesterol arme eieren hebben ze me gezegt)
Maar heb op internet ergens iets gezien van Rode eieren?
Nu is men vraag van welke kip deze komt en of dit speciale of een gewoon eitjes is :)
En misschien weten jullie nog soorten kippen met hun gekleurde eitjes?

Groetjes uit België

Geert R
Land: belgie

Re: Gekleurde Eieren.

Berichtdoor Geert R » 13 sep 2012 18:33

Mestdaghcarlo schreef:Nu hebben we een zwarte kip die licht groene eieren legt(Chollesterol arme eieren hebben ze me gezegt)Maar heb op internet ergens iets gezien van Rode eieren?

.Araucana zijn U kippen dus ? Onderzoek heeft uitgewezen dat dat van de cholesterol niet zou kloppen .
Rode eieren ? Er zouden kippen zijn met roze eieren zoals sommige araucana . Maar geen ervaring mee .
Wel ook al gelezen dat men de eieren roodbruin noemen van de marans. Een foto daar van Afbeelding
Hier ook kaki eieren kruising haan marans hen araucana. Moet er nog steeds een foto van maken

Mestdaghcarlo

Berichtdoor Mestdaghcarlo » 13 sep 2012 18:37

Thx :) die marans zullen het zijn want als ik google zie ik de eitjes die ik tegen kwam :)
Btw. Zijn die eitjes van da marans speciaal of is dit een gewoon gekleurde schelp?
Maar als er nog zijn die weten welke gekleurde eitjes bij een bepaalde kip horne, wil ik graag weten!
Groetjes

Geert R

Berichtdoor Geert R » 13 sep 2012 18:58

Maar als er nog zijn die weten welke gekleurde eitjes bij een bepaalde kip horne, wil ik graag weten

Een topic van enkele maanden geleden .
http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=62005&st=0&sk=t&sd=a
Mestdaghcarlo schreef:Btw. Zijn die eitjes van da marans speciaal of is dit een gewoon gekleurde schelp?

Het zijn licht bruine eieren waar juist voor de leg nog een donkere bruine laag overkomt . Het vlies is ook iets dikker dan andere eieren . Door het dikke vlies en de eierschelp zou ook iets dichter zijn dan een ander ei, zouden deze eieren langer bewaren en zou er minder kans zijn op salmonella bij deze eieren . Bestaat ook een topic over .

Joni Cemani

Berichtdoor Joni Cemani » 02 jan 2020 10:52

Hallo, een kakigekleurd ei komt sowieso van de Olive Egger. Dat is geen combinatie van araucana en nog iets. Dat is gewoon typisch voor het ras.

Joni Cemani

Berichtdoor Joni Cemani » 02 jan 2020 10:55

Mestdaghcarlo schreef:Thx :) die marans zullen het zijn want als ik google zie ik de eitjes die ik tegen kwam :)
Btw. Zijn die eitjes van da marans speciaal of is dit een gewoon gekleurde schelp?
Maar als er nog zijn die weten welke gekleurde eitjes bij een bepaalde kip horne, wil ik graag weten!
Groetjes

Effe een overzichtje van kippen die een speciale eierschaal hebbben:
- rood = marans
- blauw = araucana/ ameraucana(easter egger)
- zwart = zeer zeldzaam ( kan bij ayam cemani voorkomen)
- olijfgroen = olive egger

Groeten

Dana g
M/V: V

Berichtdoor Dana g » 02 jan 2020 11:01

Een zwarte ei???? Heb ik nog nooit gezien.
Ik ben crème kleurige eitjes gewoon van mijn cemanies, zou het heel gek vinden mocht er eens eentje een zwarte leggen :gutgut:

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”