Hulp gezocht

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
SuLi
Land: Nederland
M/V: V

Hulp gezocht

Berichtdoor SuLi » 16 okt 2014 12:28

Hallo,

Wij zijn Lillian en Susan en zitten in 6 vwo, wij doen ons profielwerkstuk over de embryonale ontwikkeling van de kip, daarom gaan wij kuikens uitbroeden. Wij worden heel erg gelimiteerd door het feit dat we maar 1 broedmachine hebben.
Zou iemand (het liefst vlak bij regio noord-Brabant) zijn/haar broedmachine uit willen lenen voor ongeveer een maand, dit zou ons heel erg helpen bij ons onderzoek aangezien we een tijdslimiet hebben.

met vriendelijk groeten
Lillian en Susan

Swoentje

Re: Hulp gezocht

Berichtdoor Swoentje » 16 okt 2014 16:09

Wat gaat er met de kuikens gebeuren nadat jullie ze uitgebroed hebben?

SuLi

Berichtdoor SuLi » 19 okt 2014 13:29

Swoentje schreef:Wat gaat er met de kuikens gebeuren nadat jullie ze uitgebroed hebben?

Merendeels wordt opgevangen door een kinderboerderij en een paar worden zelf gehouden aangezien allebei onze ouders kippen houden als hobby.

inaDGK
Land: Belgie

Berichtdoor inaDGK » 19 okt 2014 14:26

Hoe gaan jullie de embryologie van de kuikens dan opvolgen?

Corrine78

Berichtdoor Corrine78 » 19 okt 2014 16:27

Misschien geheel onterecht, maar ik krijg hier wat kriebels bij. Jullie willen het over de embryonale ontwikkeling hebben. Ik neem aan dat julle dit ook in het het ei willen zien,dus dat de kuikens zullen afsterven. Je kan vinden wat je ervan vindt, maar wees er wel eerlijk over.
Het tijdstip van deze opdracht is nogal ongemakkelijk aangezien dat als deze kuikens uitkomen, de kuikens voorlopig niet buiten kunnen. Ze zitten pas over een fiks aantal weken voldoende in de veren om de kou aan te kunnen die er binnnekort aankomt. Hebben jullie hier over nagedacht? Is er, waarschijnlijk tot het voorjaar, ruimte om ze binnen op te laten groeien? Zijn er voldoende voorzieningen, zoals een warmteplaat ed aanwezig voor de eerste opvang van de kuikens?
Misschien hebben jullie er wel over nagedacht maar voordat iemand een broedmachine gaat uitlenen willen ze vast dit soort dingen weten.

SuLi

Berichtdoor SuLi » 28 okt 2014 11:59

Hallo,

Ik snap dat dit allemaal wat eng klinkt maar wij zijn niks engs van plan. De embryonale ontwikkeling willen we goed bekijken door de eieren veel te schouwen. Voor ons werkstuk/onderzoek willen we de temperatuur tijdens het broeden wat verhogen en verlagen maar wel zo dat ze nog gezond en levend blijven. Ik heb al eerder gehoord dat het tijdstip ongemakkelijk is maar ik heb thuis een warmteplaat en genoeg ruimte om de kuikens binnen te houden.

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”