chinese kwartel kuiken verstoten

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor José » 08 mei 2017 11:44

Als gaas van 1 x 1 cm nog te grofmazig zou zijn, kan je er misschien eerst horrengaas en dan het gewone gaas overheen spannen. Dan zou Houdini toch echt in z'n hok moeten blijven lijkt me. Het is een wonder dat je die uk nog hebt teruggevonden na z'n wandeling. :gutgut:

Monti
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017 10:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor Monti » 08 mei 2017 12:01

Ik ga straks achter gaas aan. Hoe gaat kan idd ook goed.

Wij snappen er ook niets van dat hij nog leeft. Tot 3 keer toe aan de dood ontsnapt. Die houdini heeft een engeltje op z'n schouder :mrgreen:

We hebben vannacht het halve bedombouw uit elkaar moeten halen.
En toen lag ie daar beneden in een slaapkamer op het randje van de zitzak helemaal verkleumd. Een wonder dat hij dat heeft overleefd.

Ik vraag me af hoe het kan dat het hennetje zo goed broed en dan op het laatst ei vernielen en toen het nog leefde dood willen pikken.
En waar dat ei van net ineens vandaan kwam met dode kuiken erin begrijp ik ook niet. Ze had nl 3 eieren en alle 3 lagen buiten kapot.

Monti
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017 10:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor Monti » 11 mei 2017 23:38

Even een update. Ons uilskuuken doet het enorm goed.

Maar nu maak ik me druk over de toekomst. Weet natuurlijk nog niet of het een haan of hen is. Ik vind het niet oké het solidair in huis te laten opgroeien. Of sowieso in huis met ander kuiken. Liefst zou ik het zodra het kan terugplaatsen in de voliere. Maar daar zitten de ouders. Geen idee of dat kan?
Kan ook weinig informatie vinden.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23009
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor Kip La La » 12 mei 2017 08:07

Fijn dat de kleine het zo goed doet!
Is het mogelijk om een hokje/rennetje parallel aan de voliere te maken, of iets ín de ren?
Ik ben bang dat de volwassen dieren de kleine aanvallen en dat ie nog te jong is om zich te verweren.

Monti
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017 10:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor Monti » 12 mei 2017 08:15

Hoi kiplala

Dank voor je reactie.

Ik durf em zeker nog niet naar buiten te doen nu hij klein is . Hij zit nog onder de warmteplaat.
Maar meer als hij straks groot is. Het voelt niet goed het diertje binnen te houden alleen .
Zouden pa en moe het alsnog verstoten als het groot is denk je?

Dan zal er idd een ren bijgemaakt moeten worden in de tuin en kan ik er een andere kwartel bijzetten.


Die warmteplaat; Klopt het dat ik die wekelijks wat hoger moet zetten en hoe bouw ik dat verder af?

Monti
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017 10:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor Monti » 24 jun 2018 10:40

Hoi allemaal,

We zijn inmiddels een jaar verder en het leek me wel leuk een update te geven.

Ons uilsje is er nog steeds en ze is super tam. Afg zomer is ze veel meegeweest op de boot, lekker rollen in het zand Op een eilandje en ze ligt ook graag bij onze grote Mastin.

Op een gegeven moment zijn we haar langzaam gaan laten wennen aan de volière en pa en moe bij mijn vader geplaatst.
We hebben er een hennetje bijgehaald en die doen het super goed samen.
Ze komt nog steeds in huis en wil nog veel knuffelen. Als ik de volière binnenkom gaat ze al op haar buikje liggen. Ze is super aandoenlijk. Helaas weet ik niet hoe hier foto's te plaatsen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23009
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor Kip La La » 24 jun 2018 13:31

Wat een goed nieuws joh, echt fijn om te horen.

Monti
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017 10:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: chinese kwartel kuiken verstoten

Berichtdoor Monti » 28 okt 2019 20:01

Hallo allemaal,

Al enige tijd geleden dat ik dit topic opende.

Uilsje is inmiddels 2.5 jaar. Ze doet het goed in de volière samen met haar haantje. Het andere hennetje is inmiddels overleden.

Nu is ze sinds vandaag niet lekker naar ons idee. Wat pofferig in dr veren en wat slomer.
Ik bel morgen sowieso de vogelarts ( waar we altijd heen gaan met onze papegaai) maar Wel licht hier goede tips van de mensen met ervaring.

Ik las over ontwormen. We hebben haar nog nooit ontwormd. Is dit nodig? Lees verschillende berichten.

Ze eet nog wel goed. Ze krijgt maagkiezel, zaden en noten, sla, groente en af en toe een spinnetje.
In het water zit één keer per maand aminozuur toegevoegd.

Iemand idee en tips?

Bedankt vast!!


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 14 gasten