Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor José » 02 jul 2017 22:16

Het is inderdaad een mooi zooitje ongeregeld qua meningen. Nou ja, uiteindelijk is degene waar een ei uitkomt waarschijnlijk de hen en degene waar gekukel uitkomt waarschijnlijk de haan :roll: :mrgreen:
Laat je het aan de hand van de nummers nog even weten als je zekerheid hebt? Eens kijken wie er gelijk had.

wesley11
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2017 23:28
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor wesley11 » 02 jul 2017 22:23

Uiteraard ga ik dit doen!
De kans is groot dat ik binnen 2 weken nieuwe foto's plaats als ik het dan nog niet weet.

Maar denken jullie niet aan hetzelfde geslacht omdat er geen verschil is in kam en lellen en de pootdikte ook hetzelfde lijkt?

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor danielb » 03 jul 2017 00:14

ik denk dat het 3 hanen zijn.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor Trea » 03 jul 2017 00:25

De vorm van de staartveren kan misschien nog duidelijkheid geven. Ronde uiteinden zijn hennen en puntige /meer rommelige einden zijn hanen.

wesley11
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2017 23:28
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor wesley11 » 03 jul 2017 00:29

Dag Trea,
Ze zijn allemaal rond dus enkel op basis van dat zouden het allemaal hennen zijn maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Er is aan die kippen haast geen enkel verschil te zien dat is de moeilijkheid.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor Trea » 03 jul 2017 00:41

https://www.backyardchickens.com/thread ... ld.239635/

Vraag eens op BYC daar zitten veel meer bezitters van Australorp of zoek op pullet black australorp 12 weeks.


wesley11
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2017 23:28
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor wesley11 » 03 jul 2017 01:45

Trea schreef:https://www.backyardchickens.com/threads/black-australorp-12-weeks-pullet-or-roo-new-pics-at-23-weeks-old.239635/

Vraag eens op BYC daar zitten veel meer bezitters van Australorp of zoek op pullet black australorp 12 weeks.


Ik heb BYC al volledig afgeschuimd, ook daar vaak veel verschillende meningen vind ik.
Op basis van je post van BYC zouden het hennen zijn, daar is ook te lezen dat ook hennen vaak grote lellen hebben en dat ze daardoor eerst hanen dachten en dan toch uiteindelijk hennen waren.
Maar er zijn ook andere onderwerpen met zo goed als dezelfde foto's waar ze dan ook weer hanen zeggen hoor.

Er is blijkbaar een variant waarbij de hennen kleinere lellen en kam hebben.

wesley11
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2017 23:28
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor wesley11 » 03 jul 2017 02:06

danielb schreef:https://www.youtube.com/watch?v=yG0z7tGeSnw


Beste Daniel,
U kan natuurlijk gelijk hebben maar het probleem is dat er blijkbaar 2 varianten zijn: bij de ééne heeft de hen een kleine kam en lellen en bij de andere een grote kam en lellen.
Dit verklaart volgens mij de onduidelijkheid.

http://chickenbreedpictures.com/p/43/au ... picture-43
http://www.feathersite.com/Poultry/CGA/ ... lorpP.JPEG

wesley11
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2017 23:28
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kenner gezocht: geslacht kuikens 11 weken nog steeds niet gekend!

Berichtdoor wesley11 » 03 aug 2017 23:04

Dag iedereen,

Het (spijtige) verdikt is gevallen: alle drie hanen!!
Dus als ik me niet vergis is de enige persoon die volledig juist is DANIELB, proficiat :-)!

Nu zijn de kippen 15 weken oud en ik zag het nog niet.
Er is iemand langsgekomen die er wat van kent en deze ziet bij alle drie helaas nu zadelveren doorkomen.

Kip1: was te verwachten
Kip2: had een hen verwacht, jammer
Kip3: leek 100% zeker een hen te worden maar is nu een zuivere haan die ook al kraait.

Dit is dus een zeer moeilijke soort om te seksen, na 15 weken is het eigenlijk maar duidelijk.
Het is een tegenvaller want toen ik ze kocht waren ze +/- 1 week oud en de kweker heeft ze in mijn bijzijn gevleugelsekst op hen en zei dat dit 70% betrouwbaar was.

Er zal niks anders opzitten dan volgend jaar opnieuw beginnen.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 8 gasten