De dames zijn er , maar zijn het wel dames?.

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Nicolioo
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mar 2019 20:52
Land: Nederland
M/V: V

De dames zijn er , maar zijn het wel dames?.

Berichtdoor Nicolioo » 30 mei 2019 14:46

Inmiddels bijna 15 weken en al lekker gegroeid . Sinds een aantal weken buiten en een flink stuk gras met veel beschutting waar ze heerlijk rondscharrelen .

Ik heb ze als hen gekocht met 5 weken en zijn als kuikens gesext maar ik denk toch echt een haantje erbij te hebben . Geen probleem overigens als hij niet de hele buurt tot overlast wordt.

Ze zijn supertam heb ik het idee , in ieder geval niet bang en super nieuwsgierig maar ze pikken wel echt hard en ook in je voeten en handen als er niets te halen valt . Normaal gedrag of moet ik hier iets mee . Vooral de kindren zijn er niet echt van gecharmeerd .

Hieronder wat foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: De dames zijn er , maar zijn het wel dames?.

Berichtdoor Jan Bollen » 30 mei 2019 15:00

Inderdaad een haantje. Je moet ze wat graantjes of wat ander lekkers zoals meelwormen geven om het pikken in de mensen af te leren.

Nicolioo
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mar 2019 20:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: De dames zijn er , maar zijn het wel dames?.

Berichtdoor Nicolioo » 30 mei 2019 15:03

Bedankt voor je snelle reactie , is echt grappig want die lellen zijn echt in hele korte tijd roder geworden en gaan groeien .

We geven ze heel vaak een handje lekkers maar ook dan pikken ze hard .
Niet als je het op de grond gooit natuurlijk . Mijn dochter durft zonder voer de ren niet meer in , en is een grote ren , 5 bij 5 ongeveer .

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: De dames zijn er , maar zijn het wel dames?.

Berichtdoor danielb » 30 mei 2019 20:27

ik zie er niet echt veel hanigs in momenteel .....
wel grotere kam en lellen dan de 2 andere,maar op zich niet te groot voor een vroegrijp hennetje....

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: De dames zijn er , maar zijn het wel dames?.

Berichtdoor moriarty » 31 mei 2019 13:15

Je zou kunnen kijken of het volwassen verendek er al op zit (en als de lellen rood worden vermoed ik van wel). Pak dan 1 rugveer eruit. Is die aan het einde (de de buitenkant) rond, dan is het een hen. Is de rugveer meer spits, dan is het een haan (dat is mij ooit zo geleerd). Maar werkt dus alleen als het volwassen verendek erop zit.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 12 gasten