help.. hoe lang blijft de kloek nog zitten...

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
tuff cookie
Land: nederland
M/V: V

Re: help.. hoe lang blijft de kloek nog zitten...

Berichtdoor tuff cookie » 28 apr 2020 21:08

Tja, moeilijk om je hierin raad te geven.
Met de warmtelamp wel oppassen dat je die niet boven de kloek hangt want dan krijgt de kloek het veel te warm. Verder hoe je het met de kuikens moet doen is een kwestie van je eigen gevoel. Hangt ook af van hoe de kloek met de kuikens omgaat of dat ze alleen aandacht heeft voor de eieren waar ze nog op zit. De kloek kan natuurlijk niet en kuikens verzorgen en eieren uitbroeden tegelijk. Dus ja...

marg
Contacteer:

Berichtdoor marg » 28 apr 2020 22:08

:crazyeyes:
thx voor het meedenken! wordt gewaardeerd!

Pearlsofpassion
Land: Belgie

Berichtdoor Pearlsofpassion » 22 mei 2020 14:35

Hoe is het afgelopen?

Beetje laat, maar ik had 's nachts alle kuikens proberen onder de kloek te schuiven die op pad wou en de andere kloek op alle eieren laten zitten.
Maar dat had ook geen garantie op succes geweest hoor.

marg
Contacteer:

Berichtdoor marg » 22 mei 2020 14:45

hai... t is relatief goed gegaan hoor!
de witte heeft uiteindelijk 4 eieren uitgebroed, en de zwarte heeft 3 adoptie eieren van de witte uitgebroed... dus 2 trotse kippen paraderen rond.... bij 1 andere noem t maar grijze (om t niet nog ingewikkelder te maken) kip ligt nog 1 ei waar we te laat mee waren met weghalen.. dus die heb ik geschouwd... en verwacht dat die morgen of overmorgen uitkomt... zij had 2 eieren.. en 1tje is uitgekomen, maar die heeft het helaas niet gered... god wat is dat moeilijk.. was voor mij natuurlijk voor het eerst.. ze zag er al niet super uit, maar hoopte zoooo dat ze het zou halen.. ook hier vond ik het weer moeilijk of ik haar onder de moeder moest laten.. of juist een lamp.. de moeder had het ei toen ze er nog half in zat al een beetje buiten haar gelegd... vond ik al niet zo'n goed teken... ze heeft een halve dag op deze aarde door gebracht en toen vond ik haar dood onder de moeder...:(.....
de 7 andere kuikens houden me druk bezig nu en de HAAN is echt een nachtmerrie... ik ben de hele dag iedereen aan t scheiden... (alsof ik geen baan heb haha) er is maar 1 onbezette kip over, maar die is maar ruim 2,3 kilo (wat weinig is voor een brahma , en is bijna kaal.. de Dierenarts vind niks in het ontlasting onderzoek, maar ze lijkt echt zo uit de vriezer weggelopen... (niet mijn vriezer overigens want ik ben veganist) maar goed.. de hele grote brahma haan wil dus alleen maar op haar nu, en dat overleeft ze niet.. dus zij leeft nu in mijn huis, en mag af en toe door de tuin als ik de haan even opsluit... kortom t is net een sit come ik ben de hele tijd iedereen aan t verplaatsen, hahahah maar de kippen vinden het volgens mij prima, beetje scharrelen groot buiten verblijf. en inmiddels 3 verschillende prive verblijven hahahah

Pearlsofpassion
Land: Belgie

Berichtdoor Pearlsofpassion » 22 mei 2020 17:34

Oh jee. Wat een rommeltje dan idd.
Nou goed dat je er zo mee bezig bent.
En hopelijk kan je uit de kuikens een paar mooie hennen over houden.

In het vervolg toch maar nauwgelet eitjes rapen. ;)

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”