Kibbelende Serama kuikens van ca. 2 weken

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Bakeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2021 18:15
Land: Nederland
M/V: V

Kibbelende Serama kuikens van ca. 2 weken

Berichtdoor Bakeltje » 10 apr 2021 18:32

Ik heb 5 heerlijke bolletjes pluis rondlopen. Druktemakertjes onder de warmtelamp.
Ze hebben sinds gisteren hun vleugeltjes ontdekt en 4 van de 5 vliegen elkaar nu fladderend aan. Hoog op de pootjes en borst tegen borst. Ze rennen zelfs door hun (zelfgebouwde) rennetje.
Ik weet niet of het NU AL dominant gedrag, na slechts 2 weken... Of het hennen zijn of haantjes, dat weet ik nog niet. Vleugeltjes zijn veer en staartje ontwikkelt zich met veertjes, verder nog geen duidelijke kenmerken te zien zoals ontwikkeling kammetje etc.
Kennen jullie dit gedrag? Kan dit zo snel?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kibbelende Serama kuikens van ca. 2 weken

Berichtdoor tuff cookie » 10 apr 2021 22:42

Op zich is het niet vreemd.
Hebben ze ook een plekje waar het een beetje schemerig is, b.v. onder de warmtelamp. Of geeft de lamp ook licht. Zelf gebruik ik altijd een donkerstraler en zorg dat daar schaduw is. Voor kuikens is het goed als ze door de dag heen af en toe kunnen rusten op een beschermd plekje. Normaal doen ze dat onder de kloek.
Ze zullen evengoed wel dominant gedrag laten zien hoor, maar het is goed als er ook een plekje is waar ze zich kunnen terug trekken als ze daar behoefte aan hebben.

Bakeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2021 18:15
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kibbelende Serama kuikens van ca. 2 weken

Berichtdoor Bakeltje » 10 apr 2021 23:04

Dank je wel voor je antwoord! Ik heb een warmteplaat waar ze lekker onder kunnen kruipen. Dat doen ze ook, ook overdag. Overdag staat de rode warmtelamp aan en liggen ze lekker en scharrelen rond. En dus ook de “happy hour” momenten waar ze elkaar bespringen en wild fladderen.
Maar goed te weten dat het geen ongewoon gedrag is na slechts 2 weken... DANK! :bloem:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kibbelende Serama kuikens van ca. 2 weken

Berichtdoor tuff cookie » 11 apr 2021 08:45

:duimop:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten