Weer veel afgestorven kuikens en 1 met misvormde tenen
Re: Weer veel afgestorven kuikens en 1 met misvormde tenen
je hebt dus kans op zwevende luchtkamers...
-
- Land: Nederland
- M/V: V
Is dat te zien aan de kuikens? Zijn mijn foto's zichtbaar?
hoe ging het met keren? hoevaak en handmatig? en de laatse paar dagen?
Kuifzijdehoen schreef:Is dat te zien aan de kuikens? Zijn mijn foto's zichtbaar?
zwevende luchtkamer zie je niet aan de kuikens nee,maar wel aan de uitkomst dus...
er is zowiezo schade aangericht in het ei en ondanks dat kan er wel zogoed als volledige groei plaatsvinden,maar de uitkomst geeft problemen.
zou volgende keer eens kijken hoe het zit met de luchtkamers.
en zowiezo 24 uren de eieren laten rusten uiteraard.
maar er kunnen veel redenen zijn dat de uitkomst slecht is hoor.
- tuff cookie
- Land: nederland
De foto's zijn zichtbaar. Er is niets aan te zien dan een volgroeid kuiken. De oorzaak is niet te zien.
Wat Izzy zegt is steek houdend. Zelf heb ik gemerkt dat je op het eind van het broedproces beter te laat kunt stoppen met keren dan te vroeg. Stop je te vroeg dan komen ze niet uit (dood in de dop)
Om te weten of het aan de broedmachine ligt zou je een ander ras in kunnen leggen, geen doorgefokt ras maar b.v. een gewoon ras zoals New Hampshire of Australorp of Amrock.
Als je dat niet wil, dan eens broeden met een kloek.
Wat Izzy zegt is steek houdend. Zelf heb ik gemerkt dat je op het eind van het broedproces beter te laat kunt stoppen met keren dan te vroeg. Stop je te vroeg dan komen ze niet uit (dood in de dop)
Om te weten of het aan de broedmachine ligt zou je een ander ras in kunnen leggen, geen doorgefokt ras maar b.v. een gewoon ras zoals New Hampshire of Australorp of Amrock.
Als je dat niet wil, dan eens broeden met een kloek.
-
De rcom stopt automatisch met keren op dag 18 en dan gaat het vocht ook omhoog. Waarschijnlijk is dit wel handmatig te wijzigen
- LouisdeKiep
- M/V: M
Welkom bij de club. Wat ik er de laatste tijd van lees is het vrij "normaal". Het gaat niet altijd goed. En ik ben echt pietje precies als het op meten aankomt. Zou de machine als laatste de schuld geven.
Zal wel met ukraine of covid te maken hebben. Daar ligt alles aan

Zal wel met ukraine of covid te maken hebben. Daar ligt alles aan

danielb schreef:zwevende luchtkamers...
Oud draadje, maar ik zet mijn ervaringen toch maar even hierbij, want ik heb me suf gezocht naar info over zwevende luchtkamers. Is bijna niets over te vinden. Nu staat het mooi bij elkaar.
Ik had namelijk ook eieren laten opsturen. 10 stuks. Ik heb ze meteen al geschouwd en er zaten vier luchtkamers los!
Ze zijn door een hen uitgebroed, er waren twee embryo's doorgegroeid waarvan de ene de een na laatste dag is verdrukt (was plat) en uiteindelijk had ik dus maar 1 kuiken.
Vreemd dat er zo weinig over te vinden is.
Maar misschien zijn er niet veel mensen die broedeieren laten opsturen. Of misschien schouwen ze ze niet meteen en draaien ze ze niet een beetje. Want dan valt het niet op.
Ik heb ook al eens eieren besteld die bleven steken in de post. Dus ik ga ze in het vervolg ophalen.
Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”