rare eieren
rare eieren
ik krijg regelmatig lange , dunnere eieren. Hoe zou dat komen ?

Re: rare eieren
He zou zeggen dat het van een andere kip is. Ik heb het nog niet mee gemaakt, maar ik dacht dat de kleur van eieren altijd gelijk blijft (en afhankelijk van de kleur van de oren van een kip). Misschien 1 van de kippen die maar af en toe een ei legt?
-
- Land: Belgie
- M/V: V
Ik heb er ook eentje die zo'n eitjes legt. Heel herkenbaar.
Pearlsofpassion schreef:Ik heb er ook eentje die zo'n eitjes legt. Heel herkenbaar.
Twee kleuren eieren?
-
Nee, altijd zo'n witte eitjes met dunnere schaal en vaak puntigere vorm.
Daardoor zijn haar eitjes heel herkenbaar tov de rest bedoelde ik.
Daardoor zijn haar eitjes heel herkenbaar tov de rest bedoelde ik.
- tuff cookie
- Land: nederland
Zijn de 2 eieren op de foto van de zelfde kip ?
Heb 2 kippen, dus vermoed van wel
pyminor schreef:Heb 2 kippen, dus vermoed van wel
Ik heb nog nooit gehoord van 1 kip die twee kleuren eieren legt. Iets andere vormen en groottes wel, maar andere kleuren... Ik dacht niet dat dat kon omdat dat iets genetisch is. Witte oren, witte eieren. Andere kleur oren, bruine eieren (blauwe en groene eieren daargelaten)
Maar ik laat me graag corrigeren.
Onze kraaikoppen leveren pingpong bal eitjes, de uilenbaarden leveren dit soort torpedo eitjes, maar wel altijd dezelfde kleur van 1 kip voor zover we kunnen zien.
-
Die ene kip van mij is een cochin kriel. Die legt dus wit, al is het niet wit‐wit... normaal leggen cochin krielen creme kleurig.
Ik heb wel vaker geweten dat kleuren van eieren lichtjes verschillen. Maar wel steeds dezelfde kip idd die dezelfde kleur legt. Nu heb ik er soms met roze eitjes, en dat lijkt wel niet altijd zo te zijn. Soms creme, soms eerder rozig. Ik ben er nog niet achter welke kip het is, maar het kan niet dat ze zo weinig legt dat ze enkel die roze eitjes legt.
Ik heb wel vaker geweten dat kleuren van eieren lichtjes verschillen. Maar wel steeds dezelfde kip idd die dezelfde kleur legt. Nu heb ik er soms met roze eitjes, en dat lijkt wel niet altijd zo te zijn. Soms creme, soms eerder rozig. Ik ben er nog niet achter welke kip het is, maar het kan niet dat ze zo weinig legt dat ze enkel die roze eitjes legt.
- tuff cookie
- Land: nederland
Welke soort kippen heb je ?
Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”