Helaas was ik het net vergeten over de ren te doen en een sperwer heb ik op heterdaad betrapt. Mijn twee bijna volwassen kuikens, uitgebroed door mijn destijds broedse zijdehoender zijn er niet meer.
Ik ben natuurlijk verdrietig maar wil wel graag nieuwe kippen. Een kennis heeft zijdehoender kuikens. Alleen geen van mijn kippen is broeds. Ik neem aan dat je kuikens alleen kunt plaatsten bij een broedse kip?
Of kunnen ze ook broeds worden door het plaatsen van kuikens?
Kuikens bij kip plaatsen
-
- Land: Nederland
- M/V: V
- Kip La La
- Moderator
Re: Kuikens bij kip plaatsen
Nee dat kan niet.
-
Bedankt voor de snelle reactie !
-
- Land: Belgie
Je kunt ook niet zomaar kuikens plaatsen bij een broedse kip. Dat kan enkel met kuikens van een dag oud en dan nog gaat het vaak mis.
Je kan wel de kuikens apart groot brengen en als ze wat ouder zijn samen zetten. Hoe snel dat kan, hangt af van aof ze naast elkaar gehuisvest waren of niet.
Je kan wel de kuikens apart groot brengen en als ze wat ouder zijn samen zetten. Hoe snel dat kan, hangt af van aof ze naast elkaar gehuisvest waren of niet.
-
O ik heb succesvol kuikens laten uitbroeden van een dag en van twee dagen oud..
Die waren nu net volwassen en nu dus helaas opgegeten ?
Die waren nu net volwassen en nu dus helaas opgegeten ?
-
Hoe? Je hebt kuikens van 1 dag of 2 dagen laten uitbroeden?
Je bedoelt onder de kip plaatsen?
Want kippen broeden eieren uit. Geen kuikens. De kuikens komen uit de eieren die een broedse kip uitbroedt als je ze eronder legt.
Je bedoelt onder de kip plaatsen?
Want kippen broeden eieren uit. Geen kuikens. De kuikens komen uit de eieren die een broedse kip uitbroedt als je ze eronder legt.
-
Ik heb idd kuikens van een a twee dagen onder een broedse kip geplaatst en ze heeft ze warm gehouden ( zag er uit als broeden) en opgevoed ( met een bepaald geluid als ze een wormpje voor hen had etc)
-
Ja ok, ze bemoedert ze. Maar dan kan je niet stellen dat ze ze zelf heeft uitgebroed he.
Daarvoor moet ze 3 weken op eieren broeden.
Maar goed, dat lukt dus enkel met eendagskuikens en dan nog... Het blijft riskant. Probeer dat te vermijden.
Je kan dus wel kuikens in huis halen als ze nog heel klein zijn of reeds buiten als ze al wat groter zijn. En later introduceren. Of je kan dieren van minstens 14 weken proberen introduceren bij jouw kippen.
Zorg wel dat je ze kan scheiden als het niet meteen goed gaat maar vaak is dat wel het geval als je hen voldoende ruimte kan geven bij de introductie.
Heb je nu ook zijdehoenders? Want die zijn naar het schijnt ontzettend gemakkelijk om nieuwe kippen bij te zetten.
Je kan trouwens wel een kip broeds laten worden door eieren te laten liggen. Daarna kan je er broedeieren onder leggen en.de kip ze effectief laten uitbroeden. Maar daarvoor is het nu wel te laat op.het seizoen. Dan wacht je best tot volgend voorjaar.

Daarvoor moet ze 3 weken op eieren broeden.
Maar goed, dat lukt dus enkel met eendagskuikens en dan nog... Het blijft riskant. Probeer dat te vermijden.
Je kan dus wel kuikens in huis halen als ze nog heel klein zijn of reeds buiten als ze al wat groter zijn. En later introduceren. Of je kan dieren van minstens 14 weken proberen introduceren bij jouw kippen.
Zorg wel dat je ze kan scheiden als het niet meteen goed gaat maar vaak is dat wel het geval als je hen voldoende ruimte kan geven bij de introductie.
Heb je nu ook zijdehoenders? Want die zijn naar het schijnt ontzettend gemakkelijk om nieuwe kippen bij te zetten.
Je kan trouwens wel een kip broeds laten worden door eieren te laten liggen. Daarna kan je er broedeieren onder leggen en.de kip ze effectief laten uitbroeden. Maar daarvoor is het nu wel te laat op.het seizoen. Dan wacht je best tot volgend voorjaar.
Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”