Australorp kuikens

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5589
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor tuff cookie » 03 mar 2024 06:05

Hoe krijgen ze het voor elkaar. Torentje hangt toch hoog genoeg.

Jron
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2023 21:51
Land: Portugal
M/V: M

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor Jron » 03 mar 2024 11:47

tuff cookie schreef:Hoe krijgen ze het voor elkaar. Torentje hangt toch hoog genoeg.


Nu niet meer, maar in het nachthok hebben we het nu ook maar opgehangen.

Gebruikersavatar
Kippenboerke4
Berichten: 237
Lid geworden op: 14 dec 2023 10:48
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor Kippenboerke4 » 06 mar 2024 15:49

Bij mij duwen ze de eetbak om...
Overal ligt dan voer op de grond.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor jantien » 07 mar 2024 09:42

Je kunt al gerust een grote voertoren ophangen, je kippen zijn al mooi groot :ilove:
Ik heb toren opgehangen aan een dik stuk ijzerdraad en ook aan zijkant vastgemaakt met dik stuk ijzerdraad.
Zo wiebelt dat ding niet zo heen en weer dus kunnen de kippen er niet mee spelen :-D

Jron
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2023 21:51
Land: Portugal
M/V: M

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor Jron » 07 mar 2024 09:45

jantien schreef:Je kunt al gerust een grote voertoren ophangen, je kippen zijn al mooi groot :ilove:
Ik heb toren opgehangen aan een dik stuk ijzerdraad en ook aan zijkant vastgemaakt met dik stuk ijzerdraad.
Zo wiebelt dat ding niet zo heen en weer dus kunnen de kippen er niet mee spelen :-D


Voorlopig eten ze deze niet leeg in een dag, ze krijgen best wel wat groenvoer (er staat zoveel onkruid, ze zijn verzot op bepaalde planten). Mochten ze deze in een dag leegeten dan hang ik een andere ernaast, ik heb voor de ren een trapbak klaar staan.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor jantien » 07 mar 2024 14:37

Jron schreef:
jantien schreef:Je kunt al gerust een grote voertoren ophangen, je kippen zijn al mooi groot :ilove:
Ik heb toren opgehangen aan een dik stuk ijzerdraad en ook aan zijkant vastgemaakt met dik stuk ijzerdraad.
Zo wiebelt dat ding niet zo heen en weer dus kunnen de kippen er niet mee spelen :-D


Voorlopig eten ze deze niet leeg in een dag, ze krijgen best wel wat groenvoer (er staat zoveel onkruid, ze zijn verzot op bepaalde planten). Mochten ze deze in een dag leegeten dan hang ik een andere ernaast, ik heb voor de ren een trapbak klaar staan.


Ohh, ik maakte de opmerking niet omdat er te weinig voer in zou zitten hoor :mrnono:
:oops:

Gebruikersavatar
Kippenboerke4
Berichten: 237
Lid geworden op: 14 dec 2023 10:48
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor Kippenboerke4 » 07 mar 2024 16:30

Als ik de voedersilo ophang dan kunnen de zijdehoentjes er moeilijker aan.

Jron
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2023 21:51
Land: Portugal
M/V: M

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor Jron » 07 mar 2024 16:34

Kippenboerke4 schreef:Als ik de voedersilo ophang dan kunnen de zijdehoentjes er moeilijker aan.


Gelukkig zijn mijn kippen groot genoeg, ik wilde nog een ander ras kippen erbij nemen, Plymouth Rock.

Gebruikersavatar
Kippenboerke4
Berichten: 237
Lid geworden op: 14 dec 2023 10:48
Land: Belgie
M/V: M

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor Kippenboerke4 » 07 mar 2024 16:59

Ik heb ook een tijdlang getwijfeld om plymouth rock hennen te kopen voor ik de australorps had, maar ik kon die nergens vinden dus zocht ik een ander ras en dat werden dan de australorps.En toen ik de australorps had vond ik ze ineens.

Jron
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2023 21:51
Land: Portugal
M/V: M

Re: Australorp kuikens

Berichtdoor Jron » 07 mar 2024 17:02

Kippenboerke4 schreef:Ik heb ook een tijdlang getwijfeld om plymouth rock hennen te kopen voor ik de australorps had, maar ik kon die nergens vinden dus zocht ik een ander ras en dat werden dan de australorps.En toen ik de australorps had vond ik ze ineens.


Ik heb hier in Portugal een fokker gevonden die eieren verkoopt, dus ik weet al waar ik ze kan krijgen. Maar eerst even kijken hoe het gaat met de Australorps.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 7 gasten