Seksen van kuikens

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Pearlsofpassion » 11 aug 2021 19:12

Gokken? Enkel kuiken 4 hen. Het is het enige met iets van staartje. Maar ik vind de tekening dan weer niet duidelijk hen. Maar dat is echt gokken hoor. Wil echt niets zeggen op deze leeftijd.

Die eerste is denk ik goudpatrijs. De 2 laatste zilverpatrijs denk ik?
De blonde heb ik geen idee van. Misschien iets parelgrijs of zo? Of wit zwart Columbia? Ik weet het niet. Kunnen anderen misschien beter weten.

De patrijsjes had je trouwens als eendagskuiken wel vrij goed kunnen zien of het hennetjes of haantjes zijn. ;)

Marcske1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2021 12:19
Land: Belgie
M/V: M

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Marcske1 » 25 nov 2021 23:26

https://i.postimg.cc/0r1gHVGg/IMG-20211115-154254.jpg
Hey heb 6 Brahma kuikens van 9 weken oud ondertussen, kan iemand mij helpen welk geslacht ze hebben???

Animalgirl91
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2021 16:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Animalgirl91 » 27 jan 2022 13:37

Afbeelding

Afbeelding

Iemand die mij kan helpen met het geslacht van deze zijdehoender? Vind het nogal een twijfel geval, dacht in eerste instantie hen, de andere haan kuikens kraaien namelijk allemaal al. Maar begin nu toch te twijfelen. Hij/zij is 5 maand nu.

Buitenbeestje
Berichten: 1504
Lid geworden op: 16 okt 2020 19:48
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Buitenbeestje » 27 jan 2022 15:07

Ik denk een haantje… Mooi diertje hoor!

Animalgirl91
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2021 16:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Animalgirl91 » 27 jan 2022 15:21

Buitenbeestje schreef:Ik denk een haantje… Mooi diertje hoor!


Bedankt voor je reactie. Dat zou betekenen dat we uit 10 broedeieren maar 1 hen hebben gekregen :(

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 jan 2022 19:20

Tis moeilijk te zien maar is de onderkant van de vleugel, de punt, bruin? Donkerder dan de rest van het lijf?
Dan is het 100% zeker haan.

Ik denk trouwens anders ook haan, maar het blijft moeilijk bij zijdehoenders, tenzij je het via patroon in de veren zeker kan weten natuurlijk..

Animalgirl91
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2021 16:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Animalgirl91 » 27 jan 2022 19:44

Pearlsofpassion schreef:Tis moeilijk te zien maar is de onderkant van de vleugel, de punt, bruin? Donkerder dan de rest van het lijf?
Dan is het 100% zeker haan.

Ik denk trouwens anders ook haan, maar het blijft moeilijk bij zijdehoenders, tenzij je het via patroon in de veren zeker kan weten natuurlijk..


Ik geloof het wel, zal morgen bij daglicht even goed kijken. Hier heb ik wat aan dank u wel. Geld dit trouwens voor alle kleurslagen?

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 jan 2022 20:55

Vleugeldriehoeken zijn altijd bij hanen.. Maar niet alle kleurslagen hebben dat. Dus je kan niet altijd aan het patroon het geslacht zien.
En bij sommige kleuren, zoals patrijs, hebben de hennen vleugels ook een patroon dat je soms voor een vleugeldriehoeken zou kunnen verwarren. Vandaar dat ik hier ook niet zeker ben. Maar als het duidelijk donkerder van kleur is, dan klopt dat toch niet voor een hen.
Ik heb het dan niet over zwarte slagpennen he, dat kan bij hennen ook, maar die hele vleugelpunt die donkerder bruin of rood zou zijn.

De hele vleugel lijkt ook wat donkerder, dat pleit ook voor haan maar durf ik hier niet met zekerheid te beweren. Zijdehoenders hebben wat afwijkende kleurslagen, dacht ik.

Animalgirl91
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2021 16:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Animalgirl91 » 27 jan 2022 21:18

Pearlsofpassion schreef:Vleugeldriehoeken zijn altijd bij hanen.. Maar niet alle kleurslagen hebben dat. Dus je kan niet altijd aan het patroon het geslacht zien.
En bij sommige kleuren, zoals patrijs, hebben de hennen vleugels ook een patroon dat je soms voor een vleugeldriehoeken zou kunnen verwarren. Vandaar dat ik hier ook niet zeker ben. Maar als het duidelijk donkerder van kleur is, dan klopt dat toch niet voor een hen.
Ik heb het dan niet over zwarte slagpennen he, dat kan bij hennen ook, maar die hele vleugelpunt die donkerder bruin of rood zou zijn.

De hele vleugel lijkt ook wat donkerder, dat pleit ook voor haan maar durf ik hier niet met zekerheid te beweren. Zijdehoenders hebben wat afwijkende kleurslagen, dacht ik.


Super bedankt voor de info, zal morgen het verschil tussen hen en haan eens proberen te zien aan de vleugels.

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Seksen van kuikens

Berichtdoor Ryanspets » 23 mei 2022 20:41

Kan/wil iemand mijn geheugen even opfrissen, ik lijk het niet terug te kunnen vinden.

Was het bij serama nou zo dat je al jong kon zien aan de hoeveelheid/snelheid staart- en slagpen ontwikkeling of iets een hennetje of haantje werd (en welke wees op welke?)? :oops:

En weet iemand toevallig ook iets over de geslachtsherkenning bij sebright kuikens?


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten