Zitstokken voor vleeskippen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Jacquel123
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 okt 2014 13:24
Land: Nederland
M/V: V

Zitstokken voor vleeskippen

Berichtdoor Jacquel123 » 24 sep 2021 21:49

Onlangs was ik bij Fruittuin West, waar ze zowel legkippen als vleeskippen hebben. Het viel me op dat de legkippen wel zitstokken in hun hok hadden, maar de vleeskippen niet. De vleeskippen zijn van het ras Cobb.

Kan het zijn dat vleeskippen te zwaar zijn voor zitstokken? Zou dat alleen dit ras zijn of alle vleeskippen? Of kan er een andere reden zijn?

Gebruikersavatar
PoolseKippen
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 sep 2021 17:02
Land: ZuidPolen
M/V: V
Locatie: Klodzko Dal

Re: Zitstokken voor vleeskippen

Berichtdoor PoolseKippen » 29 sep 2021 19:43

Mijn buurman heeft ook vleeskippen, hij heeft wel stokken, Maar de cobb is toch echt een heel intensief vleeskuiken/kip. Het kan dat deze fysiek niet in staat zijn om op de stok te komen :? :?

Jacquel123
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 okt 2014 13:24
Land: Nederland
M/V: V

Re: Zitstokken voor vleeskippen

Berichtdoor Jacquel123 » 29 sep 2021 21:22

Dank voor je reactie. Ik hoorde gisteren ook van iemand in de pluimveehouderij dat de meeste vleeskippen gewoon op stok kunnen.

Pearlsofpassion
Berichten: 4369
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Zitstokken voor vleeskippen

Berichtdoor Pearlsofpassion » 30 sep 2021 07:31

Is het niet gewoon door de manier van opkweken bij intensieve pluimveeteelt, dat ze het eenvoudiger vinden om geen stokken te voorzien?
Die vleeskuikens zitten daar ook maar een aantal weken, toch?

Jacquel123
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 okt 2014 13:24
Land: Nederland
M/V: V

Re: Zitstokken voor vleeskippen

Berichtdoor Jacquel123 » 30 sep 2021 12:52

O vast wel, het is ook bekend dat vleeskuikens door de poten zakken vanwege hun gewicht. Alleen is de Fruittuin kleinschalig en op biologische leest geschoeid. Dus daar had ik niet een dergelijke reden verwacht.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten