Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.

Kippen slapen niet meer in nachthok sinds bloedluis

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Plaats reactie
Jan Willem 1987
Land: Nederland
M/V: M

Kippen slapen niet meer in nachthok sinds bloedluis

Bericht door Jan Willem 1987 »

Hoi allen,
Dit is mijn eerste bericht nadat ik veel informatie op het forum heb gelezen en er veel van heb geleverd. Hiervoor wil ik jullie allen eerst bedanken.

Ik heb drie weken geleden een flinke bloedluis plaat gehad en heb de eerste week finecto gespoten en met Diatomeeaarde alles bestoven. Omdat er veel kieren en naden in het hok zaten heb ik alles aan de binnenkant betimmert met underlayment en daarna alles dicht gekit om dan uiteindelijk weer met met Diatomeeaarde alles in te smeren en alles met luizenshampoo te besproeien. Na drie weken kan ik geen bloedluis meer vinden (en dat is maar goed ook, die beesten zijn echt heel vervelend).

Echter slapen de kippen niet meer in het hok sinds de uitbraak, ze gaan het hok nog wel in om eieren te leggen. Ze hebben een mooie boom gevonden en daar lijken ze erg gelukkig. Wel regenen ze dan nat en ben ik bang voor roofdieren. Nu hebben we ze de afgelopen 4 nachten naar het hok toegebracht in de avond, maar ze gaan dus niet meer uit zichzelf in het hok.

Is er iets wat ik kan doen zodat ze weer op stok gaan in hun eigen hok?
tuff cookie
15
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippen slapen niet meer in nachthok sinds bloedluis

Bericht door tuff cookie »

Kippen zijn gewoonte dieren, ik bedoel eigenlijk dat ze gewend zijn geworden om in de boom te slapen.
Om ze terug om te wennen naar hun nachthok kun je proberen om een klein lampje in het nachthok te hangen, zodanig dat ze van buiten af het licht in het nachthokje kunnen zien, b.v. door het deurtje of luikje. Voorlopig zou ik nog wel een tijdje volhouden om ze in het nachthok te zetten. Het lampje kun je op een tijdklok zetten zodat het na een bepaalde tijd uit gaat.
Wat kan helpen is de boom onaantrekkelijk maken met iets ? Of moeilijk toegankelijk maken ?
Jan Willem 1987
Land: Nederland
M/V: M

Bericht door Jan Willem 1987 »

Hoi Tuff,
Dank voor je antwoord. We gaan het nog een week-end proberen en de boom met hek omheinen zodat ze er niet meer bij kunnen. We gaan het zien!
tuff cookie
15
Land: nederland
M/V: V

Bericht door tuff cookie »

:duimop: Houd ons op de hoogte :-)
Plaats reactie