Kunstof schroten

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Niekol
Land:
M/V: V

Kunstof schroten

Berichtdoor Niekol » 22 mei 2007 14:07

Hallo,
Ik ben een nieuweling en heb een vraag. Ik heb een kippenhok gekregen, maar dat is van een soort schroten gemaakt. Er zitten dus veel kieren in.
Nu wil ik het hok isoleren omdat ik ook een haan krijg.
Zou ik voor de binnenwand kunstof schroten kunnen gebruiken?( Met tussen de wanden van die steenwol?) Of zou bloedluis daar ook op willen zitten?
Alvast bedankt

RoelD.
Land:

Berichtdoor RoelD. » 22 mei 2007 16:38

Ik zou geen kunstof schroten gebruiken, bloedluizen vinden het daar heel gezellig tussen die kieren ;) het beste kun je plaatmateriaal gebruiken.

succes!

Niekol
Land:

Berichtdoor Niekol » 22 mei 2007 18:01

Bedankt voor je snelle antwoord. Dan wordt het dus plaatmateriaal. En hoe zit het met steenwol? Houden bloedluizen daar ook van? Kan ik misschien beter piepschuim nemen?
Ik was er ook over aan het denken om eventueel vinyl (novilon) aan de binnenkant te plakken... :geenidee:

nel
Land: NL
Contacteer:

Berichtdoor nel » 22 mei 2007 18:05

Een nachthok hoeft niet geisoleerd te worden met piepschuim of iets dergelijks.
Als je de binnenkant aftimmert met plaatmateriaal is dat voldoende

Kippen hebben het niet snel koud. Vocht en tocht is wel slecht voor ze.

Niekol
Land:

Berichtdoor Niekol » 22 mei 2007 18:19

nel schreef:Een nachthok hoeft niet geisoleerd te worden met piepschuim of iets dergelijks.

Nee, dat begrijp ik. Maar ik wilde het meer doen als geluids-isolatie ivm de haan.

shamma
Land:

Berichtdoor shamma » 24 mei 2007 00:17

Isolatie tegen geluid en isolatie tegen warmte!! (De meeste warmte komt meestal door het dak) Dat vind ik erg goed en zou ik zeker doen. Als je triplex binnen tegen aan schroeft, met een lichte kleur lakt en de naden afkit, dan maakt het denk ik niks uit of je nu mineraal wol of piepschuim er tussen propt. Ik heb een hok met piepschuim gedaan en een met Mineraal-wol.
Ik heb wel de indruk dat de Mineraalwol beter isoleert tegen geluid omdat deze zwaarder is en beter gepropt kan worden. Bij piepschuim blijven meer kieren voor het geluid.
Groet Shamma

wodkacola
Land: Belgie
M/V: M

Berichtdoor wodkacola » 24 mei 2007 00:34

Niekol schreef:
nel schreef:Een nachthok hoeft niet geisoleerd te worden met piepschuim of iets dergelijks.

Nee, dat begrijp ik. Maar ik wilde het meer doen als geluids-isolatie ivm de haan.

als je geluisisolatie wil doen dan moet je massa hebben dus zekker 18mm panelen aan de binnenkant plaatsen en dan ook de spouw (tussenruimte) opvullen

en dan zal je de ventilatiekast anders moeten maken maar dan zal je er wel 2 moeten maken 1 voor de ingang en 1 voor de uitgang tevens moet er dan een motor afzuiging in.

hierbij de nieuwe tekening

Afbeelding

al het licht blauwe is isolatie materiaal / noppenfoam

wodkacola
Land: Belgie
M/V: M

Berichtdoor wodkacola » 24 mei 2007 00:36

Niekol schreef:

als je geluisisolatie wil doen dan moet je massa hebben dus zekker 18mm panelen aan de binnenkant plaatsen en dan ook de spouw (tussenruimte) opvullen

en dan zal je de ventilatiekast anders moeten maken maar dan zal je er wel 2 moeten maken 1 voor de ingang en 1 voor de uitgang tevens moet er dan een motor afzuiging in.

hierbij de nieuwe tekening.

Afbeelding

al het licht blauwe is isolatie materiaal / noppenfoam

shamma
Land:

Berichtdoor shamma » 24 mei 2007 01:10

Mijn haan heeft in zijn geisoleert hok een mooi raam richting oosten. Zo tegen half zeven kraait hij twee keer en ik ben denk ik de enige die dat hoort omdat bijna alle buren rolluiken hebben. En in een normaal rijtjes huis zijn er buren zat. Als wij in het weekend wat langer slapen vind hij wel dat tegen 8 uur het deurtje wel open mag. Dan beginnen ook de hennen kabaal te maken.
Dus misschien dat ook bij jou de eenvoudige oplossing eerstmal voldoende is en als er sprake van overlast is kan je altijd nog bijbouwen.
(Ik bedoel gewoon isoleren en normaale ventilatie openingen er in)
Ik heb nog geen klachten van buren gehad hoewel ik intussen 2 hanen in mijn tuintje heb zitten.
18mm panelen kan ik bevestigen. Dat heeft mijn grote hok ook met 45 mm spouw.Afbeelding

Groet Shamma
en welterusten

Terug naar “Huisvesting”