Vragen nachthok kleinere kippensoorten.

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Vragen nachthok kleinere kippensoorten.

Berichtdoor Trea » 07 jun 2018 10:41

Wat je kan doen:
Een speciaal hanenhok maken waar je de haan elke avond inzet als hij op stok zit. (er staat ergens een tekening van op dit kippenforum).

De ventilatie maak je met buizen valt, zo er vrijwel geen licht in en met een beetje geluk heeft de haan niet door dat het al licht is.

S ochtends op een gewenst tijdstip zet je de haan dan weer bij de toom.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Vragen nachthok kleinere kippensoorten.

Berichtdoor jantien » 07 jun 2018 12:07

Fryske schreef:Je kan de kippen niet in een ongeventileerd hok laten slapen!


Helemaal mee eens!
Zorg asjeblieft voor goede ventilatie in het hok, anders kun je je dieren wel afschrijven... :(

Yov
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2018 18:57
Land: BElgie
M/V: M

Re: Vragen nachthok kleinere kippensoorten.

Berichtdoor Yov » 07 jun 2018 13:35

Dag Fryske,

Dat is zeker niet de bedoeling! Maar ik moet nog even uitzoeken of ik het hok laat ventileren zonder licht binnen te laten.

Momenteel lucht ik her hok elke dag door de deuren enkele uren open te zetten.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Vragen nachthok kleinere kippensoorten.

Berichtdoor Fryske » 07 jun 2018 14:55

Het overdag doorluchten is altijd okay maar de ventilatie moet op orde zijn als ze er in zitten met de deuren dicht. Je hebt speciale ventilatie strips. Kunststof, ijzer bij de bouwmarkt. Die plaats je met de 'open' kant naar beneden om inwateren te voorkomen. Ook komt er zo eigenlijk geen licht binnen. Je kan sleuven uitzagen en daar de strips overheen schroeven. Kleine tip is om er een stukje horregaas tussen te doen tegen ongedierte.

Zijdehoeder
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Vragen nachthok kleinere kippensoorten.

Berichtdoor Zijdehoeder » 08 jun 2018 19:32

Zo te zien steekt je dak een eindje uit voor je hok. Je kan een handdoek of zoiets over/voor het hok hangen zodat je niet het directe licht op de kieren hebt.Doordat de handdoek niet tegen het hout aanhangt, heb je toch het voordeel dat het kan blijven ventileren! Het is wel niet zo'n mooi gezicht, maar het werkt hier in ieder geval erg goed!

Yov
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2018 18:57
Land: BElgie
M/V: M

Re: Vragen nachthok kleinere kippensoorten.

Berichtdoor Yov » 09 jun 2018 18:37

Dag Fryske, momenteel tocht het nog genoeg door! ;)
@Zijdehoeder, een handdoek ga ik niet direct hangen haha! Maar je idee heeft mijn brein wel weer gejumpstart om het probleem op een alternatieve manier op te lossen! Ik zoek iets in die richting verder uit!


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten