Kippen laten rondlopen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Rambo88
Land: Nederland
M/V: M

Kippen laten rondlopen

Berichtdoor Rambo88 » 25 nov 2019 22:30

Hey hallo!
Ik heb thuis 3 serama Kipjes in een ren van 2,5 bij 2,5 met hok en alles erbij.
Maar nu is mijn vraag kunnen ze ook los in de tuin rond scharrelen, zonder dat ze wegvliegen..
Zodat ze zelf ook weer hun hok in gaan na hun avontuurtje in de tuin.
En als dit al kan na hoeveel tijd zouden ze dan uit de ren door de tuin mogen zodat ze weten waar ze weer naar terug moeten ipv weg vliegen of dergelijke.

Groet Jeroen

frankip
Land: nl

Re: Kippen laten rondlopen

Berichtdoor frankip » 26 nov 2019 07:04

Als je ze al een paar weken in de ren hebt, zou je best een keer de ren open kunnen zetten. Als je zorgt dat ze een beetje hongerig zijn, kun je ze na een uurtje weer terug lokken met voer. Zorg wel dat er de eerste keren geen hond of iets anders is waar ze van kunnen schrikken. Ze zullen wel eens op een stoel of iets springen /vliegen, maar niet echt uit de tuin normaal gesproken. Het is zoveel meer genieten als je de kipjes kunt laten rondlopen.

Rambo88

Berichtdoor Rambo88 » 26 nov 2019 12:33

Hey Frankip,
Ga ik dat eens proberen over een paar weekjes, er is er laatst eentje over de heg van 3 meter gevlogen hier vandaar dat ik me afvroeg of de rest dan wel terug gaat nadat de goed gewend zijn.
Kun je de leg voor eitjes ook stimuleren of aanpassingen doen in het hok?

Kip La La
Moderator
M/V: V

Berichtdoor Kip La La » 26 nov 2019 14:24

Waarom pas over een paar weken dan?
Wat betreft de eierleg; het is zo zoetjesaan winter en dat betekent voor de meeste kippen winterstop of heel matig eieren leggen.
Dat komt als de dagen weer lengen pas weer op gang.

Rambo88

Berichtdoor Rambo88 » 28 nov 2019 10:09

Hallo kip lala,
Het is omdat de kipjes er nu pas 2 weken inzitten en ik het erg jammer zou vinden dat ze nog wat schuw zijn en zullen wegvliegen of er tussendoor gaan. Ik wacht dan liever iets langer zodat ze weten waar ze veilig zitten en ik ze kan lokken met het voetbakje zodat ze dat herkennen.

frankip
Land: nl

Berichtdoor frankip » 28 nov 2019 15:10

Zorg idd dat je ook zelf de karakters een beetje kent. Dan weet je ook over een tijdje of ze rustig genoeg zijn om t deurtje te openen of niet. Hou een paar lekkere meelwormen bij de hand. Als ze zenuwachtig worden, kun je ze daarmee terug lokken.

Terug naar “Huisvesting”