Kippen 2 plekken

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
lunakim
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2019 15:53
Land: nederland
M/V: V

Kippen 2 plekken

Berichtdoor lunakim » 18 dec 2019 05:34

Wij hebben een achtertuin (80m2) en een voortuin (45m2) die goed zijn afgesloten en weinig tegels hebbebn. Voortuin ligt aan een groenplantsoen. Wij willen beginnen aan 3 zijdehoenders. Onze achtertuin heeft in de zomer veel zon.

Wij zijn in het bezit van 2 kippenhokken, is het mogelijk om er 1 in de voortuin te zetten zodat ze daar de zomermaanden kunnen verblijven en in de wintermaanden in de achtertuin?

Wij zien hier voordelen in voor de kippen ivm zon en schaduw en verse grond/ontdekplekjes en voor ons, wij verblijven in de zomer natuurlijk veel in de achtertuin maar met 3 kleine kinderen niet ideaal als er overal poepjes liggen en de poort om de haverklap vergeten dicht te doen ;)

Mijn vraag, raken kippen in de stress als ze elk half jaar verhuizen van voor naar achter? Want dat zouden wij niet willen.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippen 2 plekken

Berichtdoor tuff cookie » 18 dec 2019 05:59

De kippen moeten dan wel even om wennen maar dat lijkt mij geen probleem.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kippen 2 plekken

Berichtdoor Kip La La » 18 dec 2019 08:27

Lijkt mij ook niet, hebben ze weer nieuwe gronden te ontginnen! :-D

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen 2 plekken

Berichtdoor moriarty » 18 dec 2019 11:49

Klinkt als een strak plan. Even wennen aan het hok, maar verder moet dat wel lukken lijkt mij.

lunakim
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2019 15:53
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippen 2 plekken

Berichtdoor lunakim » 18 dec 2019 12:50

Kip La La schreef:Lijkt mij ook niet, hebben ze weer nieuwe gronden te ontginnen! :-D


Ja precies, dat leek ons ook leuk voor ze.

lunakim
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2019 15:53
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippen 2 plekken

Berichtdoor lunakim » 18 dec 2019 12:53

moriarty schreef:Klinkt als een strak plan. Even wennen aan het hok, maar verder moet dat wel lukken lijkt mij.


Mochten ze nou elke keer 'last' hebben met wennen in het 'nieuwe' hok kunnen we er altijd voor kiezen om het hok mee te verplaatsen. Moeten in praktijk even bekijken hoe het allemaal gaat en wat makkelijk is.

Fijn om te lezen dat het iig geen raar idee is :gulzig:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten