Welke bodembedekking in ren?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
NinaGT
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welke bodembedekking in ren?

Berichtdoor NinaGT » 06 sep 2020 10:06

lnge schreef:
Joog schreef:Wat een onzin, kippen hoeven niet perse in de tuin te kunnen huppelen. Kwa verveling kun je nog vele andere dingen doen. En je kippen mogen dan wel graag in de blubber willen lopen, wil niet zeggen dat dit goed voor ze is.

Ik wist dat jij met zo'n opmerking zou komen :roll:
Per definitie ben je het al nooit met mij eens.

Het gaat mij niet om eens of oneens zijn. Het gaat mij om de opmerking dat mijn kippen geen lekker kippenleven zouden hebben. Dat kun jij niet beoordelen en ik krijg bij jouw opmerkingen altijd het idee dat het moet zoals jij zegt en anders is het zowieso fout. Daar ben ik het inderdaad niet mee eens. En dan maakt het me niet uit of ik al heel lang kippen hou of maar een paar maanden. Mijn schoonouders hebben al 30 jaar kippen en weten ook best wel wat. Hebben veel info ingewonnen op internet en bij mensen die al jaren kippen hebben en zijn super blij met de kippen, het hok, de plannen voor de tuin in het voorjaar en de dagelijkse verzorging van de kippen.

NinaGT

Berichtdoor NinaGT » 06 sep 2020 10:12

Overigens heb je veel foto's van jouw hok en ren gemaakt NinaT, dus ik denk dat Inge wel een beeld heeft van jouw situatie. Tenzij er het een en ander aangepast is. Dan zou ik nieuwe foto's plaatsen, weten we hoe jouw ren en tuin en nu uitzien. :-)

Mijn hok is nog precies hetzelfde en daar zijn we heel blij mee, heeft voor 4 kleine krielkippen een zeer ruime ren waarin ze kunnen rennen, fladderen en klimmen. Een heerlijk nachthok dat er qua inrichting en afmeting uitziet als een villa vergeleken met nachthokken die ik overal en ook hier af en toe voorbij heb zien komen. Ze zijn nu ook pas 10 weken en als we in het voorjaar wat graszoden gaan leggen hebben ze een perfect leventje.

lnge
Moderator
Land: nederland

Berichtdoor lnge » 06 sep 2020 10:19

Joog schreef:En je kippen mogen dan wel graag in de blubber willen lopen, wil niet zeggen dat dit goed voor ze is.

Mijn kippen lopen nooit in de blubber. Ik heb gras en veel bomen en struiken waar ze onder kunnen schuilen. En het is hier met regen nooit een blubberzooi.

VogelChrista

Berichtdoor VogelChrista » 06 sep 2020 10:49

Deborah123 schreef:Ik heb mijn kippen normaal gesproken niet in een ren, enkel als er kleine kuikens zijn heb ik voor hen en de kloek een dichte ren. Ik doe ook regelmatig pogingen om te moestuinieren en gebruik dan van die rechthoekige kweekbakken om binnenshuis voor te zaaien. Ik ben erachter gekomen dat je deze bakken ook kunt gebruiken om gras en ander spul zoals erwten in te zaaien dat je vervolgens als matje in de ren kunt leggen. Dat viel bij de kuikens en de kloek erg in de smaak.

Doe ik ook inderdaad! We hebben een relatief kleine ren en als we niet thuis zijn mogen de kippen niet los in de tuin. Ik zaai sla voor ze die ik lekker laat doorschieten en dan ergens hoog in de ren ophang, hebben ze iets te doen. Ook houd ik in droge periodes een deel van de ren vochtig en leg ik er graszoden neer, die ze dan kunnen vernietigen :lol: En stenen en blokken hout waar weer beestjes onder kruipen. Overigens is onze ren een stuk omheinde tuin, zwarte grond met kiezels.

lnge
Moderator

Berichtdoor lnge » 06 sep 2020 11:19

NinaGT schreef:Mijn hok is nog precies hetzelfde en daar zijn we heel blij mee, heeft voor 4 kleine krielkippen een zeer ruime ren waarin ze kunnen rennen, fladderen en klimmen. Een heerlijk nachthok dat er qua inrichting en afmeting uitziet als een villa vergeleken met nachthokken die ik overal en ook hier af en toe voorbij heb zien komen. Ze zijn nu ook pas 10 weken en als we in het voorjaar wat graszoden gaan leggen hebben ze een perfect leventje.

Een cochin is geen kleine kriel, maar juist een vrij grote. En jouw ren is gewoon te klein, punt uit! Zeker als ze hier nog tot volgend voorjaar het grootste gedeelte van de dag in moeten blijven. Over 10 weken zijn ze uitgegroeid en een stuk groter.

Het nachthok is niet zo van belang, want daar slapen ze alleen maar.

Maar jij moet lekker doen wat je niet laten kan, want je doet toch niets met de adviezen die je hier krijgt.

NinaGT

Berichtdoor NinaGT » 06 sep 2020 11:46

lnge schreef:
NinaGT schreef:Mijn hok is nog precies hetzelfde en daar zijn we heel blij mee, heeft voor 4 kleine krielkippen een zeer ruime ren waarin ze kunnen rennen, fladderen en klimmen. Een heerlijk nachthok dat er qua inrichting en afmeting uitziet als een villa vergeleken met nachthokken die ik overal en ook hier af en toe voorbij heb zien komen. Ze zijn nu ook pas 10 weken en als we in het voorjaar wat graszoden gaan leggen hebben ze een perfect leventje.

Een cochin is geen kleine kriel, maar juist een vrij grote. En jouw ren is gewoon te klein, punt uit! Zeker als ze hier nog tot volgend voorjaar het grootste gedeelte van de dag in moeten blijven. Over 10 weken zijn ze uitgegroeid en een stuk groter.

Het nachthok is niet zo van belang, want daar slapen ze alleen maar.

Maar jij moet lekker doen wat je niet laten kan, want je doet toch niets met de adviezen die je hier krijgt.

Ik heb juist heel veel gehad aan adviezen hier en daar ben ik ook heel blij mee, zeker ook wat mee gedaan want anders zou ik geen lid zijn geworden als ik hier niet voor open zou staan. Maar volgens mij heb ik van jou nog geen advies gekregen, alleen verwijten :|

frankip
Land: nl
M/V: M

Berichtdoor frankip » 06 sep 2020 11:55

So hey, ik zou dan toch maar eens alles terug lezen, en dan kijken wat voor advies Inge je gegeven heeft, en wat jij ermee gedaan hebt. Als iemand je advies geeft wat je niet wil horen , is dat evengoed nog geen verwijt. Maar ik proef aan alles dat je het zelf beter weet dan alle mensen met soms 45 jaar ervaring. Dus doe je ding.

lnge
Moderator

Berichtdoor lnge » 06 sep 2020 12:01

Als anderen jou een advies geven en ik deel die mening, dan hoef ik dat niet nog een keer te doen.
En mijn verwijt gaat alleen over dat je kippen te weinig ruimte hebben. En dat is gewoon zo.
Overigens heb ik je het advies gegeven om de uitgebreide FAQ eens te gaan lezen (die niet door mij is samengesteld), waarin je minimale maten kan lezen die kippen nodig hebben.
Maar daar doe je toch niets mee, want:
'Mijn schoonouders hebben al 30 jaar kippen en weten ook best wel wat. Hebben veel info ingewonnen op internet en bij mensen die al jaren kippen hebben'.

NinaGT

Berichtdoor NinaGT » 06 sep 2020 12:11

frankip schreef:So hey, ik zou dan toch maar eens alles terug lezen, en dan kijken wat voor advies Inge je gegeven heeft, en wat jij ermee gedaan hebt. Als iemand je advies geeft wat je niet wil horen , is dat evengoed nog geen verwijt. Maar ik proef aan alles dat je het zelf beter weet dan alle mensen met soms 45 jaar ervaring. Dus doe je ding.

Je hebt duidelijk dus alles even terug gelezen, welke adviezen zijn er gegeven dan? En dan bedoel ik niet de adviezen die door andere gegeven zijn ...

jantien

Berichtdoor jantien » 06 sep 2020 13:19

Plaats nog eens een foto van jouw onderkomen voor de kippen zoals die nu is?
Naar ik meen is dat inderdaad erg klein, te klein en daarbij en dat heb ik volgens mij al eens aangehaald, kippen horen te kunnen scharrelen in de grond en niet enkel maar op een houten plaat.
Maar ik was ook eigenwijs en weet ik niet wat .... ;)
Maar ben wel benieuwd naar die foto nu :foto:

Terug naar “Huisvesting”