Welke bodembedekking in ren?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Welke bodembedekking in ren?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 01 okt 2020 17:54

Qua oppervlak is dat prima voor een stofbad. Of die 10 cm gaan volstaan dat is iets anders... Ze kunnen het wel over de rand scharrelen, dat zand.

Als het de bedoeling is dat ze daarin naar eten gaan scharrelen is het wel beter dat het iets groter zou zijn. Toch 2m2 of zo.

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Welke bodembedekking in ren?

Berichtdoor Dr_Haantje » 01 okt 2020 18:14

ErikH73 schreef:
Dr_Haantje schreef:Met 6 cm kom je al een heel eind mee! Het liefste iets meer, maar het is beter dan niets..

Is even tijdelijk....wordt een cirkel met beplanting in t gazon gemaakt, met 15 cm diep en diameter 2,5 gemaakt. Maar 1 t weer werkt niet mee en 2 ze komen nog niet verder dan 40cm vanaf de ren. Maar Denk toch dat ik 't ga combineren. Tegels eruit en balkje erbij. Dan kom ik zo op 10 cm diepte. 50 bij 80 en 10 cm diep zou toch moeten kunnen voor 3 krieltjes?

Een cirkel van 2.5 meter doorsnee? Dat lijkt mij voor drie krielen wel genoeg.
Voor nu komen de kippen toch niet graag buiten met dit weer. :frons:



...overigens, die opmerking van de 6 cm had van mijn vriendin kunnen zijn.. :mrnono: :mrnono: :mrnono: :mrnono:

ErikH73
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2020 15:23
Land: Nederland
M/V: M

Re: Welke bodembedekking in ren?

Berichtdoor ErikH73 » 01 okt 2020 18:36

Dr_Haantje schreef:
ErikH73 schreef:
Dr_Haantje schreef:Met 6 cm kom je al een heel eind mee! Het liefste iets meer, maar het is beter dan niets..

Is even tijdelijk....wordt een cirkel met beplanting in t gazon gemaakt, met 15 cm diep en diameter 2,5 gemaakt. Maar 1 t weer werkt niet mee en 2 ze komen nog niet verder dan 40cm vanaf de ren. Maar Denk toch dat ik 't ga combineren. Tegels eruit en balkje erbij. Dan kom ik zo op 10 cm diepte. 50 bij 80 en 10 cm diep zou toch moeten kunnen voor 3 krieltjes?

Een cirkel van 2.5 meter doorsnee? Dat lijkt mij voor drie krielen wel genoeg.
Voor nu komen de kippen toch niet graag buiten met dit weer. :frons:



...overigens, die opmerking van de 6 cm had van mijn vriendin kunnen zijn.. :mrnono: :mrnono: :mrnono: :mrnono:

Hahahaaaa.....hier geen vrouw of vriendin meer, maar lig dubbel hier. :crazyeyes:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten