Vraagje

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Liz
Land: Belgie
M/V: V

Vraagje

Berichtdoor Liz » 19 nov 2020 22:07

Ik heb hier een manke kip die al enkele dagen in een bench in de veranda zit. Maar nu is het daar echt zeer koud. Mag een kip binnen gezet worden? Of is dat dan weer te warm?

Pearlsofpassion

Re: Vraagje

Berichtdoor Pearlsofpassion » 19 nov 2020 22:10

Heb je een plek zo tussen 10 en 15 graden warm? Dat zou ik proberen voor elkaar te krijgen.. Als je ze te warm zet, kan ze misschien niet meer naar buiten deze winter.... Maar te koud kan ze ziek van worden, of onderkoelen. Buiten kruipen ze tegen elkaar aan als ze te koud hebben.

Liz

Berichtdoor Liz » 19 nov 2020 22:15

Weet het niet goed. Ik ga ze denk ik in de veranda terug plaatsen straks en een dekentje over de bench hangen...
Ze zit nu in de keuken maar de verwarming laad snachts op dus zal het hier te warm worden denk ik

Marjo_J

Berichtdoor Marjo_J » 19 nov 2020 22:42

Let ook op met te grote veranderingen in temperatuur - opeens van een heel koude tuin (of veranda) naar een lekker warme woonkamer bijvoorbeeld. Ook daar kunnen ze ziek van worden! Een dekentje over de kooi zal denk ik niet veel helpen qua temperatuur, maar kwaad kan het zeker niet - sowieso is het een goede manier om eventuele tocht tegen te gaan.

Ik zou inderdaad proberen wat Pearlsofpassion voorstelt en een plek zoeken die ergens tussenin zit qua temperatuur. Lukt dat niet, dan kun je ook kijken of je eventueel een heating pad of zo kunt vinden (verkopen ze in dierenwinkels voor reptielen en zo) - dan kan ze daar op gaan zitten ipv tegen een andere kip aan te kruipen. Je zou ook kunnen werken met een warmwaterkruik of rijstkussentjes, maar die moet je natuurlijk wel voortdurend opwarmen (lijkt me minder praktisch, ook qua schoonmaak).

Pearlsofpassion

Berichtdoor Pearlsofpassion » 20 nov 2020 05:10

Dekentje lijkt me wel een goed idee.
Warmtelamp heb je niet? Zou je ook heeel hoog of naast haar moeten ophangen he, anders wordt het alsnog veel te warm. Goed checken ook.
Een gewone gloeilamp kan evt ook.

Combi met een deken kan prima want dan is het toch wat donkerder maar de warmte gaat er wel doorheen.

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 20 nov 2020 08:24

Liz schreef:Ik heb hier een manke kip die al enkele dagen in een bench in de veranda zit. Maar nu is het daar echt zeer koud. Mag een kip binnen gezet worden? Of is dat dan weer te warm?

Warmtelamp erbij hangen.

Liz

Berichtdoor Liz » 20 nov 2020 08:55

Ze heeft in de keuken geslapen. Ik ga strajs eens kijken voor zo een heating pad of lamp te kopen. Ik hoop gewoon dat haar poot snel verbeterd. Het is al sinds dinsdag dat ze gebencht is met een nachtje bij de rest te slapen maar dat ging niet vlot beestje had veel pijn dus gisterochtend haar gaan halen terug
Moet straks bij DA om Ab.....

Liz

Berichtdoor Liz » 20 nov 2020 09:20

In onze veranda staat nu aangegeven dat het 10° is. Dus dat zal goed van temperatuur zijn vermoed ik? Nu toch. 's nachts koelt het daar af. Is niet geïsoleerd..

Dr_Haantje
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Berichtdoor Dr_Haantje » 20 nov 2020 09:36

Is een plekje in het nachthok met heeeeeel veel hooi een idee? Goede isolatie ten opzichte van de grond en kan de kip met haar lichaamstemperatuur haar pootje warm houden. Deze trekt zij normaliter in tegen haar lijf wanneer zij zit.
Iets van 5 of 10 centimeter hooi.

Pearlsofpassion

Berichtdoor Pearlsofpassion » 20 nov 2020 09:39

In een diep houten bakje (diepe wijnkist vb) zou dat wel kunnen denk ik..zodat ze ook echt een diep holletje kan maken.

Maar ik zou zelf een warmtelamp ophangen.

Terug naar “Huisvesting”