Automatisch luikje op het nachthok of op een nachtren

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Propeller
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2021 06:48
Land: Belgium
M/V: M

Automatisch luikje op het nachthok of op een nachtren

Berichtdoor Propeller » 26 mar 2021 20:41

Besten, ik ben mijn eerste kippenhok aan het maken. Het nachthok zelf komt helemaal onder een boomhut/paalhut die 1,5m boven de grond staat. Ik heb het automatisch luikje om op het nachthok te zetten, maar nu vraag ik mijn af of het niet leuker is voor de kipjes om de opening van het nachthok open te laten, en eigenlijk een soort "nachtren" te voorzien,met hele fijne mazen en volledig overdekt dus. Dan kunnen de dames al uit hun hok wanneer ze willen, en op een eerste stukje van 2 vierkante meter ofzo rondlopen. Het luikje zou dan staan tussen de nachtren en de gewone ren. Is dit een goed idee? Ik vind het zo zielig dat ze in hun donker nachthok opgesloten zitten.

Bijkomend vraagje: wel of geen raampje in het nachthok steken(wel sowieso ventilatie uiteraard).
Groetjes

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Automatisch luikje op het nachthok of op een nachtren

Berichtdoor lnge » 26 mar 2021 22:18

Ik heb het luikje ook op de ren, dus het nachthok blijft open. Ze kunnen dan smorgensvroeg wel het nachthok uit maar zitten dan nog veilig in de kleine ren tot het luikje naar de grote ren open gaat.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten