Nieuw hier. Hallo!

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor tuff cookie » 17 apr 2021 07:01

:-D

MissDaisy
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 apr 2021 22:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor MissDaisy » 18 apr 2021 18:54

Het zag er allemaal goed uit bij de kippen meneer kuipers.
Hij had een groep New Hampshire kippies. Maar ik twijfelde of ze voor onze niet al te grote tuin wel geschikt waren. Hij noemde dat hij nog Cochins zou krijgen en daar gaan we dus volgende week even naar kijken. Kans is groot dat het dus kriel Cochins worden.
Ben heel benieuwd.

Mensen met kriel Cochins? Nog tips?

Coletteke
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 aug 2014 18:12
Land: Gelderland
M/V: V

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor Coletteke » 22 apr 2021 11:41

Pearlsofpassion schreef:De meeste kippen krijg je met wat geduld en rust wel zo dat ze aan je voeten komen eten. Maar echt op schoot of aaien, dat is zeldzamer.


dat is mij bij onze eerste kippen gelukt door ze in het begin veel aandacht te geven - én veel meelwormen. Ik kreeg ze min of meer schoot-tam (althans 2 van de 5) door regelmatig op de grond te gaan liggen met meelwormen of kippenvoer op mijn buik...

heb ik daarná nóóit meer gedaan trouwens, kippen zó tam maken dat ze op schoot komen. Het lijkt leuk. en is het ook. Tot het zomer is en je lekker buiten met je bordje op schoot wilt eten. Kippen waren niet weg te slaan en ze leren het nooit meer af :gna: :gulzig: :gutgut:

MissDaisy
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 apr 2021 22:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor MissDaisy » 22 apr 2021 12:44

Hahah! Ik zie het helemaal voor me! Lastig als je lekker aan de bbq zit of gasten hebt te eten :mrnono:
Dat gaan we maar voor lekker eten uit de hand en daar de grens trekken? Hihi.

Wel leuk om ervaringen te lezen, dankje

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor Yoeshi » 22 apr 2021 13:42

De kuikens van mij, nu 7 weken oud, zitten nog in huis en elke dag mogen ze even los rondlopen in huis.
Ze mogen overal komen alleen niet in mijn slaapkamer ... ;)
Want de poepjes daar opruimen lijkt me niet zo hygiënisch en onwerkbaar :mrnono:

Als ze na een halfuurtje weer alles gezien,gesnuffeld en opgepikt hebben en ik op de sofa zit of achter mijn pc zijn ze niet bij mij weg te slaan, lopen over mijn voeten en pikken aan mijn broek in afwachting of ze wat te snoepen krijgen!
Ik kan ze ook alle 4 rustig even oppakken en op de sofa of mijn knieën zetten.

En wat deed en doe ik?
Ik geef ze 2x in de week, vanaf dat ze een week oud waren, wat te snoepen uit mijn hand in de bench waar ze inzitten in de vorm van wat gemengd insectenvoer, mijn broodkruimels van de dag, vlokkreeftjes en geknipte meelworm.

Zo jong als ze zijn maar kippen zijn zeker niet dom wat eten aangaat en waar te halen! :gutgut: :gna:

MissDaisy
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 apr 2021 22:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor MissDaisy » 22 apr 2021 14:51

Wat een gezellige boel yoeshi ! Dat ging dan vrij makkelijk; het tam maken. Ze hebben de jonge leeftijd ook mee natuurlijk. Zijn het ook cochin krieltjes of een ander ras?

En nee in de slaapkamer poepjes ruimen lijkt me niet fijn.

Pearlsofpassion
Berichten: 4354
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor Pearlsofpassion » 22 apr 2021 16:45

Van kuiken uit zijn kippen heel gemakkelijk tam te krijgen als je ze binnen houdt. En echt handtam. Maar als ze al iets ouder zijn en ze zitten niet binnen is het iets minder eenvoudig. Lukt wel zoals ze zeggen. Maar niet door ze te vangen. :mrnono:

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor Yoeshi » 22 apr 2021 18:39

MissDaisy schreef:Wat een gezellige boel yoeshi ! Dat ging dan vrij makkelijk; het tam maken. Ze hebben de jonge leeftijd ook mee natuurlijk. Zijn het ook cochin krieltjes of een ander ras?


Nee, het zijn gewone legkippen voor mijn eitjes straks en het zijn 2 Sussex en 2 Isa-Browns.

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor Yoeshi » 22 apr 2021 18:55

Pearlsofpassion schreef:Van kuiken uit zijn kippen heel gemakkelijk tam te krijgen als je ze binnen houdt. En echt handtam. Maar als ze al iets ouder zijn en ze zitten niet binnen is het iets minder eenvoudig. Lukt wel zoals ze zeggen. Maar niet door ze te vangen. :mrnono:


Nee vangen ook die van mij niet dat hoef ik niet te doen want dan zijn ze weg en staan ze van een afstandje te kijken of ik weer zo gek zou doen ..... :mrnono:
Ik doe mijn hand naar beneden laat ze er op lopen en til ze dan naar boven en laat ze weer van mijn hand lopen op de sofa en op m'n bureau en ze doen of er niks aan de hand is. Trouwens de grootste vliegt er al boven op maar dat is al vanaf het begin een fladderaar geweest. Tenminste op de sofa, het bureau is nog net iets te hoog voor haar maar ze is al wel 2x over de rand van bench gevlogen en die is 72 cm .... :lol:

Ik heb daar nu een net voor besteld want ze blijven nog een paar weken binnen en als ik bij mooi weer de bench buiten zet .... :rodekaart: :silly: :zon:

MissDaisy
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 apr 2021 22:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nieuw hier. Hallo!

Berichtdoor MissDaisy » 23 apr 2021 11:47

Wat leuk. Je kan vast niet wachten tot het mooie weer en dat ze dan lekker naar buiten kunnen.

Maar intussen nog maar even genieten dat ze zo klein zijn. Kippies vangen lijkt me heel lastig :puh2: . Wel handig als ze beetje tam zijn. Voor de verzorging ook.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten