Konijnenren/Puppyren kuikens

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
YVDW
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2021 06:51
Land: Belgie
M/V: V

Konijnenren/Puppyren kuikens

Berichtdoor YVDW » 01 mei 2021 19:24

Volgend weekend is het zover: dan kunnen wij onze 2 kuikens gaan ophalen. Deze zouden enkele dagen oud zijn. Maandag meteen gaan shoppen voor alle benodigdheden: kuikenvoer (ik had Beaphar Sivo Start in gedachten), watersilo,voersilo,bodembedekking,een warmteplaat én een grote kooi.

De opfok van deze kuikens is éénmalig, wij hebben niet de intentie dit vaker te doen. Ik dacht oorspronkelijk aan een konijnenkooi van 120cm voor de eerste weken. Nu groeien kuikens natuurlijk heel snel en vroeg ik me af of een konijnenren/puppyren (ijzer of stoffen) ook een optie was? Of kan een hok voor 2 kuikens (van een bepaalde leeftijd) ook té groot zijn? Ik ben bang dat 120x60 te klein gaat zijn na een aantal weken.

Iets specifiek waarbij ik bij de aanschaf van de kooi voor moet opletten?
Indien een konijnenren/puppyren een optie is: vanaf hoeveel weken zou ik ze hierin kunnen huisvesten? Idee'tjes als ondergrond? (bv een bak maken voor hennepvezel?)

Links van wat ik bedoel met verschillende soorten konijnenrennen/puppyrennen:

https://www.bol.com/nl/p/monzana-konijn ... oductTitle

https://www.bol.com/nl/p/tectake-opvouw ... oductTitle

https://www.bol.com/nl/p/relaxdays-koni ... oductTitle

Pearlsofpassion
Berichten: 4305
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Konijnenren/Puppyren kuikens

Berichtdoor Pearlsofpassion » 01 mei 2021 19:33

Een stoffen zou ik niet doen. Dat wordt vies.
En bij de metalen van de 3e foto weet ik uit ervaring bij vrienden dat kriel kuikens daar tot een aantal weken gewoon doorheen gaan. Dus het is ook een beetje de vraag welke kuikens je krijgt?

YVDW
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2021 06:51
Land: Belgie
M/V: V

Re: Konijnenren/Puppyren kuikens

Berichtdoor YVDW » 01 mei 2021 19:41

Pearlsofpassion schreef:Een stoffen zou ik niet doen. Dat wordt vies.
En bij de metalen van de 3e foto weet ik uit ervaring bij vrienden dat kriel kuikens daar tot een aantal weken gewoon doorheen gaan. Dus het is ook een beetje de vraag welke kuikens je krijgt?


1 bielefelder en 1 cream legbar. Ik kan er eventueel nog wel een kleiner gaasje tegen hangen als dat nodig blijkt.

Is het zo dat bij echt kleine kuikens ze beter klein zitten (120x60) zodat de warmte niet teveel "kwijt" kan, of is een warmteplaat altijd voldoende warm eronder, eender hoe groot het hok is?
Misschien een vreemde denkwijze, maar ik wil het zeker goed doen! Anders kan ik evengoed ze van dag 1 reeds in een konijnenren plaatsen. Ik vind ruimte altijd wel belangrijk en dan hoef ik niet persé 2 tijdelijke huisvestingen aan te kopen.

YVDW
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2021 06:51
Land: Belgie
M/V: V

Re: Konijnenren/Puppyren kuikens

Berichtdoor YVDW » 01 mei 2021 20:16

Update:
Ik ben net de konijnenkooien van 160cm lang tegengekomen... dat is het goede van een kooi (handig) met het goede van de ren (ruimte) in 1 ... Waarsschijnlijk nog de beste optie dus :gulzig:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten