Deurtje nachthok warm weer

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Skelter
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 apr 2021 22:48
Land: Nederland
M/V: V

Deurtje nachthok warm weer

Berichtdoor Skelter » 17 jun 2021 22:40

Bij welke temperatuur kan ik het beste het deurtje van het nachthok openlaten (hok is afgesloten en het hok staat weer in een grotere buitenren, ook afgesloten.
Het is nu, na een warme dag, 22 graden in het nachthok en de kippen zitten braaf op stok. Normaliter doe ik dan het deurtje dicht, of is 22 graden en 6 kippen (10 weken oud).
Kan ik het beter openlaten of toch gewoon afsluiten.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Deurtje nachthok warm weer

Berichtdoor Kip La La » 17 jun 2021 22:54

Openlaten.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Deurtje nachthok warm weer

Berichtdoor jantien » 18 jun 2021 11:26

Zeker open laten, altijd.

Gebruikersavatar
Skelter
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 apr 2021 22:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: Deurtje nachthok warm weer

Berichtdoor Skelter » 18 jun 2021 11:30

Wat is een beetje de ondergrens qua temperatuur?

Ik vond het opmerkelijk dat de kippen ondanks dat het deurtje opstond niet zelf het hok uitkwamen vanochtend. Ze waren braaf aan het wachten op het vaste ritueel :-)

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Deurtje nachthok warm weer

Berichtdoor Pearlsofpassion » 18 jun 2021 13:14

Er is geen ondergrens. Niet in ons klimaat. Bij volwassen kippen die het gewend zijn toch niet. Maar je kuikens zijn voldoende groot nu en echt koud wordt het nu toch niet meer.. Tegen volgende winter zijn ze dan gewend en moet je 't ook bij vrieskou niet sluiten.

Hier staat er zelfs geen deur in...En dit jaar was het op een keer onder min 10.
Bij sommige rassen moet je dan wel opletten. Kammen die bevriezen, of krulvederige kippen oid.
Ik heb vnl donsballen, dus die hebben nergens last van. Moest het nu op een keer plots 10 graden meer vriezen dan de week ervoor, dan zou ik wel maatregelen nemen, maar dat is nog nooit gebeurd.

Neles- kato
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mar 2021 17:19
Land: Nederland
M/V: V

Re: Deurtje nachthok warm weer

Berichtdoor Neles- kato » 18 jun 2021 13:21

Wij houden het hok tot 22:00 open maar zeker niet langer overdag word het dak besproeit en zitten ze buiten. In de nacht altijd dicht hier vanwege ratten en marters (marters hebben een gleufje van 2cm nodig en ze zijn binnen.) dit willen we dus voorkomen. :gulzig:

Gebruikersavatar
Skelter
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 apr 2021 22:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: Deurtje nachthok warm weer

Berichtdoor Skelter » 18 jun 2021 13:41

Ik had hem ook dicht ivm een marter, maar inmiddels is de buitenren dicht met dik volièregaas en het nachthok staat daar weer in met kippengaas en afgedichte openingen. Ik ga er vanuit dat er obstakels genoeg zijn nu. Dus als het om te temperatuur niet hoeft dan laat ik het deurtje graag open.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten