Kippentrap

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Pauline_
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2021 14:13
Land: Nederland
M/V: V

Kippentrap

Berichtdoor Pauline_ » 04 aug 2021 10:27

Hoi allemaal! Wij zijn bijna klaar met het bouwen van ons kippenhok. Nu zit de opening op 1.30m hoogte. Ik vraag me af hoeveel graden ik kan aanhouden voor de kippentrap? Alvast bedankt!

https://ibb.co/Gv6TzPf

Groet,
Pauline

Pearlsofpassion
Berichten: 4359
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kippentrap

Berichtdoor Pearlsofpassion » 04 aug 2021 11:18

Welke kippen neem je?
Lichtere, levendige kippen zonder veren op de poten kunnen maximaal 45 graden aan, zou ik schatten. Ik zou wat lager gaan. Das comfortabeler.
En als je heel zware of kortpotige kippen of met zware pootbevedering neemt, ben je beter een stuk lager.

Pauline_
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2021 14:13
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippentrap

Berichtdoor Pauline_ » 05 aug 2021 14:50

Dank voor je reactie! De bedoeling is om 2 New Hampshire en 2 Wyandottes (grote) te nemen. Advies is welkom, aangezien dit onze eerste kippen worden.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5581
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippentrap

Berichtdoor tuff cookie » 05 aug 2021 17:52

Onder het kippen loopplankje kun je bij de grond b.v. stenen leggen waardoor de lengte van de plank iets korter kan. Verder is het handig voor de kippen om smalle dwars latjes op de plank te zetten. Als je deze niet te ver uit elkaar zet hebben de kippen meer grip.
Als de kippen er zijn en ze lopen het plankje af naar beneden kun je opletten of ze met hun kontje over het plankje schuiven, in dat geval ligt de plank te schuin.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kippentrap

Berichtdoor jantien » 05 aug 2021 17:56

Bij deze rassen zou ik loopplank zeker niet te stijl maken…

En als je nog een grote wyandottehaan zoekt…heb ik er tzt wel eentje voor je ( nu kuikens van 3 weken oud, blauw goudgezoomd)


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten