hoe hou je planten in de ren levend

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
cochin-kippen123
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2020 09:53
Land: Nederland
M/V: V

hoe hou je planten in de ren levend

Berichtdoor cochin-kippen123 » 12 sep 2021 21:09

hallo allemaal

ik hebben laatst gras matten in het kippenhok gelegd helaas heeft dat het niet lang overleefd.
Andere planten die ik er in doe worden vrijwel direct opgegeten.
Dus mijn vraag is hoe kan ik planten levend houden en welke planten zijn geschikt voor in de ren.

alvast bedankt

Gebruikersavatar
dragon
Berichten: 351
Lid geworden op: 05 okt 2010 08:34
Land: NL
M/V: V

Re: hoe hou je planten in de ren levend

Berichtdoor dragon » 12 sep 2021 22:11

Het korte antwoord is; niet... ;-)

Maar ik heb goede ervaringen met de skimmia, en ook kleine sparretjes, doen het prima.

Wel heel belangrijk: zorg dat ze al een stevige grootte hebben en bescherm de wortels tegen krabben ( bijvoorbeeld met houtblokken).

Maar als de kippen weinig ruimte hebben en/of geen andere bezigheden hebben, dan hebben ze weinig keuze en zullen weinig planten het overleven.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: hoe hou je planten in de ren levend

Berichtdoor tuff cookie » 12 sep 2021 22:21

Je kunt planten in de ren zetten die kippen niet eten, b.v vlinderstruik, pieris, hortensia, lavendel. struikjes op stam (kunnen ze niet bij) Appelboompje of andere fruit boompjes.

Gebruikersavatar
BroX
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jan 2019 00:12
Land: Zweden
M/V: M

Re: hoe hou je planten in de ren levend

Berichtdoor BroX » 13 sep 2021 00:12

Vlinderstruik werd hier meteen aangevallen, staat sindsdien een hekje voor om het eerst wat de hoogte in te laten groeien. Lavendel werd kaalgepikt in de winter tijdens het ophokken. Staat nu ook gaas omheen. Heb pas twee lage conifeersoorten geplant, en een daarvan zitten ze af en toe ook aan te pikken. Hopelijk is dat nieuwsgierigheid en overleeft die het... lastig! :gulzig:

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: hoe hou je planten in de ren levend

Berichtdoor Pearlsofpassion » 13 sep 2021 08:15

Ik heb een bessenstruikje verplaatst naar de kippenren, gaat prima. Als je zeker wil zijn,zet je er het eerste jaar een draadje omheen. Tot het struikje sterk genoeg is.
Framboos krijgen ze volgens mij helemaal niet stuk.

Je moet gewoon opletten dat het, eens het wat gegroeid is, tegen een stootje kan en boven de kippen uit komt. Struikjes dus, geen lage planten.
En dan bij het uitplanten beschermen tot het groot genoeg is.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten