Ervaringen roofmijt

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Floki
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:19
Land: Tsjechie
M/V: V
Locatie: Křinice

Ervaringen roofmijt

Berichtdoor Floki » 27 mei 2022 11:22

Is er hier iemand die ervaring heeft met het uitzetten van roofmijt tegen bloedluis? Het lijkt mij ideaal maar ik kom maar weinig ervaringen tegen dus wie weet zitten er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Vroeger als ik last had deed ik gewoon alles met een brandertje maar veel werk en ik was ook iets te fanatiek met de brander. Daar ik nu een mooi nu hok heb leek het mij de moeite waard om het hier even te vragen :-)

Loki laning
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2022 19:42
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ervaringen roofmijt

Berichtdoor Loki laning » 29 jun 2022 10:13

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat u het hok goed moet schoon maken ik gebruik zelf dusty citroen in spuit vles werkt uitstekend u kunt ook vee rust kopen bij de welkoop is een vles met een koe er op onder de vleugels spuiten en goed in de naden van het hok een andere tip is een witte onder vlak en de naden goed afkitten regelmatig de stok schoon maken zelf weet ik niet meer dan dit hoop dag u er wat aan heeft

Vgr loki laning

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Ervaringen roofmijt

Berichtdoor tuff cookie » 29 jun 2022 11:50

Ik heb eens een bloedluisplaag gehad en heb roofmijten geprobeerd. Dat kan ik je afraden want je krijgt ze er niet mee weg. Wat goed werkt als je al een plaag hebt is een stoomspuit, die dood ook de bloedluis eitjes. Maar het is net als een brandertje, je moet alles raken en is veel werk. Maar succes verzekerd. Daarna als alles droog is met diatomeeënaarde insmeren, vooral rond de stok en de legnesten. Even een papje maken met water.