Nestera kippenhok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Catootje50
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2021 15:04
Land: Nederland
M/V: V

Nestera kippenhok

Berichtdoor Catootje50 » 14 okt 2022 09:11

Hallo, ik ga over tot de aanschaf van een nieuw kippenhok en ik ben bij mijn zoektocht terecht gekomen bij het Nestera kippenhok. Dit is een kunststof hok en dus ideaal om bloedluis te voorkomen. Heeft iemand ervaring met dit hok?

Verder heb ik op de site kippenhokken.be het hok Sussex 18 gezien. Iemand bekend met dit hok of met de website?

Ik heb 12 kippen te huisvesten. 5 grote rassen en 7 krieltjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Buitenbeestje
Berichten: 1504
Lid geworden op: 16 okt 2020 19:48
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor Buitenbeestje » 14 okt 2022 10:28

Persoonlijk vind ik het Sussex 18 kippenhok wel veel mooier om te zien! En met diatomeeenaarde houdt je die bloedluis ook prima onder controle.
Maar het is misschien ook wel een kwestie van smaak: kunststof hokken vind ik nou eenmaal lelijke dingen. Voor de kip zal het niet veel uitmaken denk ik…

Catootje50
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2021 15:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor Catootje50 » 14 okt 2022 13:56

Klopt! Ik vind de Sussex ook mooier om te zien…. Probeer alleen ook verder dan dat te kijken. Ik denk dat kunststof langer mee gaat en onderhoudsvriendelijker is.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor Isabel » 14 okt 2022 14:59

Je hebt geen schuur waar je een nachtverblijf in kan maken? Scheelt een hoop geld en eventuele ellende.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor moriarty » 14 okt 2022 16:23

Wat grappig om te zien, maar die Nestera kippenhokken zijn of lijken heel erg op de Green Frog Design hokken uit Engeland. Tsja, over smaak valt niet te twisten, maar heb nu 5 jaar geleden een Green Frog hij uit Engeland laten komen omdat ik het leuke hokken vond, ze onderhoudsarm zijn en bij een bloedluis ontdekking je ze makkelijk uit elkaar haalt en schoon maakt. Al heb ik het nog maar 1 keer gehad dat dat nodig was.

De kwaliteit van mijn hok, kan niet voor anderen spreken, is best goed. Het is stevig, doet wat het niet doen, ik vind het mooi en de kippen slapen er goed in. In zowel winter als zomer isoleert het goed genoeg, al vind je in de winter nog wel eens wat vocht tegen het dak aan, maar door de vorm valt dat niet op de kippen, maar glijdt langs de zijkanten naar buiten.

https://www.watikvind.nl/kippen/2017/04 ... t-de-bouw/

https://www.watikvind.nl/kippen/2018/02 ... t-het-hok/

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor moriarty » 14 okt 2022 16:42

Oh, het lijkt toch echt een andere leverancier nu ik de website nog eens beter bekeken heb. Ze leveren aan de Europese markt (hopelijk via een Europese importeur zodat je geen extra btw bij import hoeft te betalen). Maar in Engeland zijn er veel leveranciers die met dit gerecycled plastic werken.

Catootje50
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2021 15:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor Catootje50 » 14 okt 2022 16:53

Bedankt voor jullie reactie.

De kipjes verblijven nu inderdaad nog in een houten schuur en deze is dringend aan vervanging toe! Ik wil geen nieuwe schuur meer plaatsen, maar een nachthok in de ren. De ren is 6 x 3, dus die biedt daar voldoende ruimte voor.

De kunststof hokken lijken me praktisch gezien een goede keus, maar ik vraag me bijvoorbeeld ook af, of deze niet bij een windvlaag omver liggen…

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor moriarty » 14 okt 2022 17:00

Bij mij was het inboren in de poten toegestaan zonder verlies van de garantie. En heb hem dus met grondankers vastgezet. Inmiddels aardig wat stormen gehad, incl 2 keer een stevige code rood, en niet gemerkt dat het hok verschoven is of de neiging heeft gehad om van zijn plek te komen.

Woodstock
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2022 11:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor Woodstock » 23 nov 2022 15:45

Hoi Catootje50,

Ik was benieuwd of je het Nestera kippenhok al had aangeschaft en hoe je bevindingen zijn? Ik ben namelijk ook aan het overwegen om er zo een aan te schaffen of een van de stoerehokken.nl. Wat heeft bij jou eventueel de doorslag gegeven om voor een Nestera te gaan?

Catootje50
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2021 15:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nestera kippenhok

Berichtdoor Catootje50 » 23 nov 2022 15:47

Hoi,

Ik heb gekozen voor de Sussex 18 en deze bevalt heel goed.

Gr Inge


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten