Laat je kippenhok eens zien

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Wyan » 17 dec 2019 20:34

Esther279 schreef:Klaar!.... Bijna dan....

Afbeelding

Zijn rubbernoppen om het gekakel te dempen :gossip:

Gebruikersavatar
Esther279
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 apr 2015 16:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Esther279 » 17 dec 2019 21:01

Wyan schreef:
Esther279 schreef:Klaar!.... Bijna dan....

Afbeelding

Zijn rubbernoppen om het gekakel te dempen :gossip:


:gulzig: Meneer begint, ondanks de donkere donkere dagen voor kerst, op een zeer vroeg tijdstip al te kukelen. Ik woon in een woonwijk waar het houden van een haan kan, mits de buurt er geen last van heeft. Ik heb, ondanks dat ik regelmatig informeer bij de buren, tot op heden nog geen klachten gehad. Komen er wel klachten dan zal de haan weg moeten. Ik wil de goede verstandhouding met de buren niet op het spits drijven met geluidsoverlast. Daarom is het hok idd van binnen bekleed met geluidsisolatieplaten. Het zijn geen rubberennoppen maar het is een soort foam. En of het ook echt helpt?...ik weet het niet zeker. Ik ben erg vroeg wakker, slaap aan de tuinzijde met het raam open en daarom kan ik 'm wel goed horen als hij nog in het hok 'af' gaat. Op werkdagen gaan ze om 8u naar buiten, 's weekends een half uurtje later. Ik ga nog wat meer delen van het hok vanbinnen met de platen bekleden. Ik wil 'm namelijk wel graag houden. :-)

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5587
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor tuff cookie » 17 dec 2019 21:10

Goed idee van die isolatieplaten, het helpt in ieder geval. Waar het niet kan omdat de kippen er bij kunnen kun je misschien iets aan de buitenkant doen, b.v. platen roofmate die kunnen tegen regen want zijn hard, worden wel 2de hands aangeboden.

Elroy
Berichten: 219
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Elroy » 18 dec 2019 18:35

Mooi werk! Ik herken de situatie. Ook bij ons de haan in de woonwijk en er alles aan gedaan om het geluid 's morgens vroeg te dempen. Dat geluidsfoam heb ik vorig jaar ook gebruikt en het helpt zeker, mits je alle delen goed verpakt. Alleen een paar maanden later zat een deel vol met bloedluis. Ze verstoppen zich daar maar al te graag (schuim zit vol gaatjes). Ik gebruik het dus nooit meer. Ik heb het nachthok nu dubbelwandig gemaakt met gladde platen. Dat dempt ook. Zal ook binnenkort even foto's maken.

Gebruikersavatar
Esther279
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 apr 2015 16:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Esther279 » 19 dec 2019 14:29

Elroy schreef: Alleen een paar maanden later zat een deel vol met bloedluis. Ze verstoppen zich daar maar al te graag (schuim zit vol gaatjes). Ik gebruik het dus nooit meer. Ik heb het nachthok nu dubbelwandig gemaakt met gladde platen. Dat dempt ook. Zal ook binnenkort even foto's maken.


Ja, dat realiseer ik me ook. Dat het foam de ideale plek is voor bloedluis. Ik heb nu geen luis in het hok. Ga ook preventief met diatomeenaarde aan de slag om de rakkers voor te blijven. En ja, ben bekend met de platen. Hoop eigenlijk mijn nieuwe hok, waar ik zo mn best op heb gedaan, niet direct aan te hoeven passen. We gaan het zien.... Eerst maar een zien hoe het met de foamplaten uitpakt.
Bedankt voor de tip/reactie iig. :duimop:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor moriarty » 20 dec 2019 22:04

Volgens mij is het zo dat bloedluis zich open haalt aan de diatomeenaarde. Dus dat zou je dan ook in de panelen preventief kunnen aansmeren? Het is een fijn poeder, dat moet je dan of ook in die gaatjes kunnen krijgen? Of denk ik nu te simpel?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5587
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor tuff cookie » 21 dec 2019 04:19

Ja helemaal mee eens.

Gebruikersavatar
Esther279
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 apr 2015 16:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Esther279 » 21 dec 2019 05:28

moriarty schreef:Volgens mij is het zo dat bloedluis zich open haalt aan de diatomeenaarde. Dus dat zou je dan ook in de panelen preventief kunnen aansmeren? Het is een fijn poeder, dat moet je dan of ook in die gaatjes kunnen krijgen? Of denk ik nu te simpel?


Dat denk ik zeker dat dat kan. Ik ga het iig proberen. Ik ga zeker niet die foamplaten op voorhand weer weghalen. Gewoon (preventief) met de diatomeenaarde door het hok en dus ook een beetje tegen die foamplaten. Ik heb al maanden geen bloedluis meer gezien. Dus het (preventief) bewerken van het hok met diatomeenaarde na iedere schoonmaakbeurt werkt perfect!

Arne B
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 jul 2019 09:00
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Arne B » 14 apr 2020 14:52

(@Moderator. Vorige post mag verwijderd worden. Sorry voor het ongemak. )

Nu goed MET foto's.

Ben een paar dagen bezig geweest met een nieuwe ren. Door heel die corona toestand genoeg tijd over.

Kipjes mogen over het algemeen ook nog vrij in de tuin, maar nu hebben ze ook nog een eigen veilige plek voor als de kinderen buiten willen spelen met de fiets, of met ballen gaan spelen. Visite komt, of als we toch even niet hink stap sprong over de kippenpoepjes willen doen ect.

Nachthok met ren staat in de ren. Een nieuw nachthok staat ook nog op de planning, overdekt tegen de achtermuur van de schuur.

Totaal hebben ze nu zo'n 11m2 ren, waarvan iest meer dan de helft overdekt. (voor 4 Wyandotte Kriel)

Er komt nog wel wat aankleding. We willen een mooie Vlinder struik gaan plaatsen, en nog wat klein spul. Natuurlijk planten we niet alles vol want een stuk zand om in te woelen is ook heerlijk.

Achteroverdekt hebben we boomschors gestrooid(overtegels), in de hoop dat hier op een gegeven moment insecten in komen. Dit gedeelte blijft vrijwel altijd droog dus maar even afwachten hoe dit gaat uipakken.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en of jullie nog tips hebben voor aankleding.

Ik hoor het graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19178
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Isabel » 14 apr 2020 14:57

Ik vind het er top uitzien! :duimop:
Goed over nagedacht met het overdekte gedeelte.
Ben wel benieuwd waar het nieuwe nachthok uiteindelijk gaat komen. Want op de foto is nu toch de achterkant van jouw huis te zien?

En leuk is dat hè, dat je bezig bent en dat de dames er steeds met hun snavel bovenop zitten/ in de weg lopen!? :mrgreen:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten