Laat je kippenhok eens zien

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
AstridW
Berichten: 121
Lid geworden op: 09 apr 2019 08:54
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor AstridW » 04 okt 2020 22:05

Ziet er leuk uit maar ook ik ben bang dat dit in de winter niet gaat werken. Heb zelf een oude paardentrailer omgebouwd tot kippenhok, heeft een polyester kap en ondanks dat deze goed geventileerd is ben ik in de winter elke ochtend de condens aan het verwijderen.

K8000
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2020 20:21
Land: belgie
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor K8000 » 05 okt 2020 06:33

tuff cookie schreef:Dat is inderdaad nog wel een punt, de ventilatie. Hoe is dat nu geregeld ?


https://i.postimg.cc/ZYWxC36N/IMG-20200920-192413.jpg
Bovenaan openingen, zie foto, + ingang voor kippen is ook opening

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor tuff cookie » 05 okt 2020 06:52

Oh ja, helemaal super :duimop:

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Dr_Haantje » 05 okt 2020 08:35

@K8000, Met de ventilatie lijkt het wel goed te zitten. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! :-D

Rosannee_
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 mei 2020 23:14
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Rosannee_ » 14 okt 2020 15:37

Ook maar eens ons hok delen! Nog nooit een kip gehad of een hok gebouwd en in een kleine tuin maar zeker trots op wat het is geworden en het bouwen was ook erg leuk. Nu willen wij ook nog wat meer planten erin, we hadden wat heide, mos, varen(ik weet dat het giftig kan zijn maar ze blijven eraf), wat klimmend spul, boerenwormkruid en een bosbes. Eigenlijk alles is zo goed als kaal gegeten behalve de varen :puh2: geen probleem maar we willen het wat groener maken. Hebben jullie misschien ideeën voor goede struiken voor in onze ren?

Het hok is 12m2 en ongeveer 90cm hoog. Er is plek voor 4 zijdehoenders en ze hebben een nachthok met 2 legnesten. Nou begreep ik dat ze het liefst bij elkaar zitten dus is er ook een grote ruimte voor alles bij elkaar. Er zit een stok in maar ze gaan liever op de bodem zitten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Het gehele dak kan open, voor schoonmaak enzv.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor tuff cookie » 14 okt 2020 17:23

Ziet er erg leuk uit en lekker de ruimte voor als het regent.
Zijdehoenders gaan meestal niet op stok.
Bessenstruikjes doen het meestal goed.

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Pearlsofpassion » 14 okt 2020 17:37

Je zou een slaapplankje kunnen voorzien. Normaal slapen kippen toch wel graag van de grond, al is het dan niet op stok..

Echt leuk, zo onder het afdak.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Isabel » 14 okt 2020 18:35

Ziet er leuk uit! :duimop:
De blaadjes van de rode bes zijn hier favoriet.

Gebruikersavatar
Angie
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jan 2007 04:03
Land:
M/V: V

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Angie » 19 okt 2020 11:24

Gisteren eindelijk weer even wat in de kippenren gedaan wat al poosje op de planning stond. Een megaboomstam ingegraven van een kilo of 50/60 ( in 3 x afgelopen 2 weken van waar hij gezaagd is naar de ren gesleept op een karretje over het erf :gutgut: ) .. en nog een lichtere tak ingegraven. Ook 4 kleine conifeertjes geplant... grotere exemplaren deden het niet paar jaar geleden ( zonder kluit) dus nu maar even test of het nu wel groeit, ditmaal met kluit... als het nu wel groeit dan komen er nog boompjes bij.
ik heb ook nog stekjes van een tuinyucca .. die zijn erg scherp.... ook al hebben ze een grote hulststruik in de ren... ik ben bang dat zoiets in de oogjes zou prikken.. maar ik denk anderzijds dat ze van zo'n prikkerd wel afblijven dan...? Iemand ervaring of ze van yucca afblijven?

De ren gisteren toen ik net klaar was :
https://www.youtube.com/watch?v=e5FBfMbj-mY

Rosco91
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2020 21:14
Land: Nederland
M/V: M

Re: Laat je kippenhok eens zien

Berichtdoor Rosco91 » 01 nov 2020 21:49

Afbeelding

Nieuw hier op het forum!

Afgelopen tijd dit hok gebouwd, nu aan het kijken welke en hoe veel kippen wij er in willen hebben. Mijn vrouw heeft voorkeur voor Barneveldse kippen, ik voor grote eieren. Iemand tips?

Het hok is 150 x 150cm, heeft een droge ruimte onder het nachthok, en een ren van 5x2 meter. Deze moet overigens nog ingericht worden.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten