Laat je kippenhok eens zien

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

GELUKT!...... GELUKT!.....GELUKT!

Berichtdoor nlnosey » 26 sep 2007 01:28

Alhoewel wij ook trots zijn op ons hok in de achtertuin wil ik dit ook wel met jullie delen:
Leegstand i.vm. verplaatsing van de hele veestapel naar de nieuwe plaatselijke gemeente/zorgboerderij
Afbeelding
Ja, jullie zien het goed:
Er staat een schoorsteen op het dak. Da's handig om 'swinters de zaak vorstvrij te houden.

Afbeelding
6 hokken inclusief ren op een rij. Afmeting rennen: 4maal 1,2x3,5 en 2 maal 3x2,5

Afbeelding
5 van de 6 binnenverblijven. Afmeting 6 maal 1,2 x 1,5

te gebruiken tijdsduur is niet exact bekend, maar ik reken wel op een paar jaar.
In die tijd hopen we een flinke slag geslagen te hebben in het opzetten van een eigen foklijn zodat we eventueel weer wat kunnen minderen.

Ik weet het, een beetje buitensporig en eigenlijk ongepast in het kader van al die leuke achtertuin hokken.
Maar we zijn er nogal blij mee, ook al omdat we hier onbeperkt hanen kunnen houden.
Zeg maar: een soort feestgevoel... :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door nlnosey op 26 sep 2007 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Kipstra
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2007 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Kipstra » 30 sep 2007 14:18

Wij zijn sinds augustus de trotse eigenaars van 3 Wyandott-krieltjes - hier zie je hoe ze in onze tuin wonen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
reci
Berichten: 344
Lid geworden op: 15 aug 2007 09:12
Land:
M/V: V
Locatie: lelystad

Berichtdoor reci » 04 okt 2007 11:06

wat onzettend leuk om hier al die verschillende huisjs te zien!
wij zijn vanaf april 2007 begonnen met bouwen van ons tuin huis.
en daaraan vast wilde ik graag het kippenhok.
mijn schoonvader is erg handig en had meteen leuke ideeen!

voor het tuinhuis ligt een vijver, dus er moest een tunneltje komen over het water.
deze noemen we de EI tunnel.
ik wil jullie even laten meegenieten van dit pronkstuk!

de buiten ren
Afbeelding

het binnenhok van binnen in de schuur.
Afbeelding

met 2 deuren wel zo handig
Afbeelding

de EI tunnel
Afbeelding

met de vijver ervoor ( net een week af)
Afbeelding

savonds op stok
Afbeelding

linkerkant van het huis
Afbeelding

en het totaal plaatje
Afbeelding

groetjes cindy

Gebruikersavatar
tomtom
Berichten: 315
Lid geworden op: 12 aug 2007 23:49
Land:
M/V: V
Locatie: arnhem

Berichtdoor tomtom » 04 nov 2007 08:52

HET HOK IS KLAAR
symbolisch mocht ik er het laatste schroefje indraaien
Afbeelding
Nou alleen nog de uitloop afzetten

Gebruikersavatar
anne
Berichten: 3365
Lid geworden op: 07 mei 2004 12:01
Land:
M/V: V

Berichtdoor anne » 06 jan 2008 08:24

Afbeelding

Dit kippenhok zou ik wel willen hebben ;-) Het is een kunstwerk van atelier van Lieshout (www.ateliervanlieshout.com)

Gebruikersavatar
Bernard
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 jan 2008 19:44
Land:
M/V: V
Locatie: Provincie Drenthe

Berichtdoor Bernard » 11 feb 2008 20:35

Hier ook mijn kippenhok voor 3 krielhennetjes, ze mogen nu vaak los lopen maar er komt nog een ren 8m2 voor 1m hoog ook voor de konijnen, en misschien deze zomer nog een kippenhok erbij, dan wil ik graag Wyandotte kriel,

Afbeelding

aussie
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:56
Land:
M/V: V
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Berichtdoor aussie » 11 mei 2008 23:42

Gisteren de laatste hand gelegt aan het kippen ook, vandaag 4 wyandottekrielen gekocht.
Ik heb ze in het nacht hok gezet en binnen één uur waren ze al in de ren. Ook de weg terug naar het nachthok konden ze vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Brujita
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2008 16:58
Land:
M/V: V
Locatie: Rotterdam

Re: Verzameltopic: Laat eens je kippenhok zien!

Berichtdoor Brujita » 26 jun 2008 20:22

Hallo Luitjes,

Afbeelding

Na lang werken, want eerst moest het gereedschapsschuurtje van mijn man wat erachter staat af :gossip: , hebben onze lieve kipjes dan ook een nieuw onderkomen. Eerst hadden we er maar 6 stuks en die hadden een iets kleiner hok, maar aangezien we dat zielig vonden lieten we ze maar los lopen in de tuin. Toen waren er weer een aantal kippen gratis op te halen en toen weer en werd de kippen familie steeds groter en onze tuin, daar bleef niets meer van over :gluiplach: met het gevolg dat we iedere keer in de kippenstront trapte en we niet eens meer op ons terras konden zitten zonder in de smurrie te stappen.

Afbeelding :ban:.Er zit natuurlijk wel 2 kanten aan het verhaal want onze kippen zijn inmiddels behoorlijke kroelkippen geworden en houden van veel gezelschap en wilde steeds geaaid worden en moesten we daar ook weer wat op verzinnen, dus hebben we een bankje in elkaar gezet en uiteraard in de juiste kleuren geverfd, zodat we af en toe gezellig bij hun kunnen gaan zitten om met ze te kroelen.

Afbeelding
Afbeelding

Ons kippenhok is gemaakt van een oude houten vloerdelen die gratis af te halen waren via Marktplaats en dan nog een aantal kozijnen, trespa platen op de vloer, makkelijk schoon te houden :-D, laminaat aan de zijkanten :oops: , en verder allemaal hardhouten delen. Oh ja, aan de voor en de achterkant binnenin hebben we nog plexiglasplaten met hierachter en achter het laminaat natuurlijk piepschuim als isolatie :yes2: :yes2: :yes2: :yes2: Dan nog een mooi regelbaar luchtrooster aan de zijkant en een vlonder tunnel, zodat de wind of kou niet direct naar binnenkomt, van trespa plaat, waar ze heerlijk bovenop kunnen liggen en door de raampjes naar buiten kunnen kijken. Allemaal lekker decadent :puh2: :whoea: .

Afbeelding

Uiteraard hebben we ook een klein tuintje voor ze aangelegd zodat ze kunnen schuilen.

Afbeelding

Het meeste werk was het hekwerk, dat wilde we echt mooi hebben en hebben de tuinpalen geverfd en daartussen betongaasmatten met volieregaas bekleed, hoekje voor hoekje vastgezet met ijzerdraad. :bonka: Het is heel mooi als het klaar is maar, dit is niet iedereen zijn favoriete job. Hierin zou nog wel eens geld te verdienen zijn als dit zo op de markt verkrijgbaar zou zijn. Gat in de markt voor iemand die veel tijd over heeft :gulzig: .

Afbeelding



Door veel dingen gratis bij elkaar te scharrelen is onze Villa Kakelstront redelijk binnen het budget gebleven, maar als je alles zou moeten kopen, dan kost je dit ongeveer 1500 euro inclusief verf en hekwerk. Dus is ons motto kijk wat andere mensen weggooien en laat je fantasie er op los gaan en maak het helemaal naar je eigen zin. En dat van de kippen natuurlijk.

Afbeelding

Gelukkig zijn de kippen nog steeds blij want ze zijn niet van de leg af, ze kunnen ons zien en we houden ze zo nu en dan gezelschap. Al het lekkere eten wat van tafel komt is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk. :patat:

Afbeelding

Nou hier onze kippen villa en nu kunnen we eindelijk met de rest van de tuin aan de gang zonder dat we allemaal kleine helmpjes nodig hebben, omdat die kleine donderstenen overal met hun snavels tussen moeten zitten. :lpuh:

Afbeelding

Groetjes,

Brujita Galina

FraXz
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jul 2008 13:24
Land: nl
M/V: M

Re: Verzameltopic: Laat eens je kippenhok zien!

Berichtdoor FraXz » 06 jul 2008 09:04

Eindelijk is het dan zover.
Het hok klaar en de kippies erin.
Ze zijn 7 weken oud en durven nog niet echt naar buiten :mrgreen:
Hier een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bonkiedebulldog
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 jul 2008 19:08
Land: belgie
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat eens je kippenhok zien!

Berichtdoor bonkiedebulldog » 15 jul 2008 20:11

Wij hebben alles klaar om de kippetjes te "ontvangen" . Jos heeft een heel mooi hok gemaakt, waar trouwens ook Billie en Bessie, onze minivarkens in komen wonen. Kippen boven, varkens onder :gulzig:
Haha, ik denk dat de varkentjes wel zullen snappen dat ze dat laddertje niet opkunnen, maar andersom...haha
We hebben vanalles opgezocht hier op het forum, en het hok voldoet aan alle eisen :gulzig:
Kijk maar eens wat het geworden is, er moeten wel nog dakpannetjes op:

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je ons hondje Bonkie op de voorgrond:
Afbeelding


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten