Dag 22 ziet er slecht uit

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Dag 22 ziet er slecht uit

Berichtdoor tuff cookie » 24 mar 2020 20:04

Toch nog 3 kuikens. Het middelste kuiken lijkt spreidpootjes te hebben. Vitamine B helpt daarbij goed samen met een touwtje of iets dergelijks tussen de pootjes om ze bij elkaar te houden. Dit kun je b.v. na een dag of zo doen als ze een beetje zijn bijgekomen van de geboorte. In het hok kun je b.v. een oude handdoek leggen zodat de bodem niet glad is voor de spreidpootjes.

Darkzero
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2020 20:19
Land: Belgie
M/V: M

Re: Dag 22 ziet er slecht uit

Berichtdoor Darkzero » 25 mar 2020 19:44

Zal proberen een koordje tussen zijn benen te binden vitaminen B had ik nog niet maar zal morgen proberen te gaan halen.

Had nog een bijkomende vraag . De gaten in de rooster van mijn BM zijn precies een beetje groot . Had er nu keukenrol papier opgelegd . Maar dat hield het vocht een beetje tegen.
Is hier een betere oplossing voor ?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Dag 22 ziet er slecht uit

Berichtdoor tuff cookie » 25 mar 2020 20:35

Misschien bestaat er een fijn soort gaas wat je erop kan leggen.

Gebruikersavatar
Csengele
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 mar 2017 09:28
Land: Hongarije
M/V: V

Re: Dag 22 ziet er slecht uit

Berichtdoor Csengele » 10 apr 2020 06:25

Heb je de temperatuur afgelezen van een tweede thermometer of alleen van je broedmachine? Veel broedmachines zijn tegenwoordig van plastic en zeer temperatuurgevoelig. Vooral wanneer ze in een schuurtje staan waar het 's nachts nog koud is kan de temperatuur hard teruglopen met als gevolg dat de eieren later uitkomen. Ook neemt de kans op spreidpoten en lagere uitkomst toe. Tenminste dat is mijn ervaring.

Mocht je de broedmachine af en toe moeten openen dan wil het ook wel eens helpen om met een plantenspuit de eitjes wat vochtig te maken. De luchtvochtigheidsgraad neemt snel toe en ze drogen niet uit waardoor ze makkelijker uit het ei kruipen.

Ik leg meestal nog een theedoek op de bodem. Dit scheelt een hoop schoonmaakwerk en ze hebben genoeg grip. Wel oppassen hiermee dat je geen theedoek gebruikt waar ze in blijven hangen met hun nageltjes.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast