ventilator in broedmachine wordt warm

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
fousek
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2019 08:31
Land: belgie
M/V: M

ventilator in broedmachine wordt warm

Berichtdoor fousek » 27 mar 2020 23:27

heeft iemand ook problemen met de ventilator die te warm wordt en daardoor de broedmachine opwarmt zodat de temperatuur te hoog wordt.

Het is een zuigende ventilator die de lucht uit de kast zuigt het verwarmingselement hangt bovenaan in de kast in een kleine ruilte de ventilator hangt onder dit element en stuurt de lucht die uit de kast wordt gezogen naar het ellement daarna gaat de lucht door de zijwanden terug naar beneden in de kast. de luchtstroom is goed het enige probleem dat ik heb is dat de ventilator warm wordet en deze de kast opwarmt de temperatuur gaat dan naar de 40° heeft iemand misschien een oplossing hiervoor.het is een zuigende ventilotor Mavib 1400 RPM waarvan de motor dus zo warm wordt dat deze de kast opwarmt

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5581
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: ventilator in broedmachine wordt warm

Berichtdoor tuff cookie » 28 mar 2020 16:19

Was dit voorheen niet zo ?
Misschien loopt de ventilator aan of ondervindt wrijving tijdens het draaien. Je zou de ventilator kunnen vervangen door een nieuwe.

fousek
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2019 08:31
Land: belgie
M/V: M

Re: ventilator in broedmachine wordt warm

Berichtdoor fousek » 29 mar 2020 18:59

is een nieuwe ventilator maar ik vermoed dat hij stuk is

pokkie
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 apr 2013 18:02
Land: Nederland
M/V: M

Re: ventilator in broedmachine wordt warm

Berichtdoor pokkie » 05 apr 2020 16:22

Welke broedmachine is het?
Bij de MS50 had ik dat ook bij warme dagen, ook daar wordt de ventilator erg heet.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten