Eitjes dagelijks keren onmogelijk

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Samosobo
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mar 2023 10:15
Land: Belgie
M/V: M

Eitjes dagelijks keren onmogelijk

Berichtdoor Samosobo » 27 mar 2023 15:13

Hallo,

Vanavond gaan 15 eitjes na een 24u rust in de broedmachine die ik zelf gemaakt heb. Ik kan ze makkelijk 2x of 3x per dag draaien ... normaal gesproken. Zij het niet dat ik ook eens 2 dagen weg ben op weekend. Is dat erg als de eitjes eens 2 à 3 dagen niet gedraaid worden? Dat zal rond dag 11 zijn ongeveer. Wat is het risico? Ik heb momenteel geen plaats om daar een volautomatisch keersysteem in te plaatsen - het is dus handmatig te doen.

Bedankt!!

Lixian
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 aug 2022 12:34
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Almere

Re: Eitjes dagelijks keren onmogelijk

Berichtdoor Lixian » 27 mar 2023 17:43

Het beste is om de eieren vanaf dag twee 3-5 keer per dag te keren. Dat doet een hen ook als ze eieren uitbroedt. Als je dit te weinig/ niet doet, kan de temperatuur niet in balans zijn waardoor er meer kans is dat het ei niet uit zal komen.

Lixian
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 aug 2022 12:34
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Almere

Re: Eitjes dagelijks keren onmogelijk

Berichtdoor Lixian » 27 mar 2023 17:46

Knap dat je er zelf 1 heb gemaakt! Zou ik echt niet kunnen! Heb je wel in de broedmachine iets van een vochtbron gedaan? Broedmachines moeten altijd een beetje vochtig zijn, als het te droog is kunnen de kuikens zich niet goed ontwikkelen. Maar als het te nat is kunnen de kuikens dood gaan.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten