Rcom King Suro voor hobbykweker?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5589
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Rcom King Suro voor hobbykweker?

Berichtdoor tuff cookie » 20 apr 2023 21:01

Misschien heb je geen vacuümpompje bij je machine, dan inderdaad geen water toevoegen of eruit halen wat er nog in zit.

wittmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mar 2016 13:49
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: België

Re: Rcom King Suro voor hobbykweker?

Berichtdoor wittmann » 20 apr 2023 21:34

Pompje is erbij hoor, maar aangezien de machine op 45 is ingesteld, en de gemeten waarde momenteel 52 is, voegt die dus niets toe en ben ik fus 'droog' aan het broeden.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5589
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Rcom King Suro voor hobbykweker?

Berichtdoor tuff cookie » 20 apr 2023 21:41

Ja, prima !

wittmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mar 2016 13:49
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: België

Re: Rcom King Suro voor hobbykweker?

Berichtdoor wittmann » 05 mei 2023 16:32

Uiteindelijk zijn er 12 van de 16 eieren uitgekomen. Ik heb me wel misteld bij het stoppen met keren: ik was al 4 dagen gestopt ermee, ipv de voorziene 3 (en ook de LV omhoog naar 70).
Van de 4 niet-uitkomers waren er 2 slechts 50 gram (tov de andere eieren die gemiddeld 60 gram wogen).
1 is gestopt tijdens de ontwikkeling (ik schat na een 10 tal dagen) en in de 3 andere eieren waren de kuikens volgroeid, maar hebben niet aan-/uitgepikt.
Weet iemand wat daar de oorzaak kan van zijn? Te vroeg gestopt met keren, te snel de LV verhoogd, nog iets anders?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5589
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Rcom King Suro voor hobbykweker?

Berichtdoor tuff cookie » 05 mei 2023 18:33

Ik denk zelf te vroeg gestopt met keren. Ik heb gemerkt dat je beter te laat kunt stoppen met keren dan te vroeg. Als je niet stopt met keren komen ze toch gewoon uit. Ik stop wel met keren maar doe dat een dagje later als aanbevolen wordt.
De 2 eieren van 50 gram kunnen oudere eieren zijn geweest die het langst bewaard gebleven zijn. Dan is er te veel water uit verdampt maar is ook minder levenskrachtig en halen het eind niet.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten