ovo-lux 100

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
donalddekemel
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2024 16:32
Land: Belgie
M/V: M

ovo-lux 100

Berichtdoor donalddekemel » 14 apr 2024 19:22

Hallo allemaal,denk dat ik een probleempje heb.Mijn piepschuim ovo-lux broedmachine heeft een temperatuur schommeling met een inleg van 40 eieren van 37,1 naar 38 graden.blijft het meest hangen op ongeveer 37,6 graden en gaat dan op en neer .Dus een tamelijke grote schommeling denk ik.Eieren liggen nu pas een twee tal dagen in en krijg de schommeling niet kleiner.Vraag is kan dat kwaad of moet ik ze herleggen naar een andere broedkast. Eieren liggen op een automatische keerrooster in de bak.Groetjes Donald

Bassievlotje
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2023 17:58
Land: Nederland
M/V: M

Re: ovo-lux 100

Berichtdoor Bassievlotje » 14 apr 2024 19:55

Als je de mogelijkheid hebt om ze te verplaatsen naar een andere broedmachine is dat denk ik wel beter. In iedergeval heb je dan wel meer zekerheid dat het goed komt. Maar een temperatuur schommeling van 0,9°C is groot, maar wel te doen. Een moederkip is ook niet perfect op de komma nauwkeurig ;-). Doe dus wat voor jouw het handigste is!

danielb
Berichten: 7174
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: ovo-lux 100

Berichtdoor danielb » 15 apr 2024 05:03

ik had in de tijd met mijn ovo lux wel grotere schommelingen en ondanks dat,had ik best goede resultaten.

donalddekemel
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2024 16:32
Land: Belgie
M/V: M

Re: ovo-lux 100

Berichtdoor donalddekemel » 17 apr 2024 20:28

Hallo allemaal,bedankt voor de antwoorden .Op hoop van zege ga ik alles goed in het oog houden en hopen op een goede uitkomst.Hou jullie op de hoogte en nog veel kippeplezier.Groetjes

donalddekemel
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2024 16:32
Land: Belgie
M/V: M

Re: ovo-lux 100

Berichtdoor donalddekemel » 08 mei 2024 10:05

Hallo iedereen het uitbroeden met de ovo-lux is niet geslaagd,spijtig.Van de 32 eieren zijn er maar 5 waar een embryo te zien is in het ei.Denk dat de schommeling in het begin van de broedtijd te groot is geweest en daardoor geen verdere eieren zijn kunnen ontwikkelen.Nu een vraagje,ovo-lux kast voorzien van een nieuwe thermostaat of uitkijken naar een andere broedkast.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5616
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: ovo-lux 100

Berichtdoor tuff cookie » 08 mei 2024 16:37

Zou zelf een betere kopen.

danielb
Berichten: 7174
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: ovo-lux 100

Berichtdoor danielb » 08 mei 2024 22:36

aan die kleine schommelling gaat het niet liggen hoor.
als de eieren niet bevrucht zijn,dan gaat er zich ook niets ontwikkelen.
of als de eieren te oud waren,dan kan er een groot deel van de eieren zijn waar zich niets ontwikkeld en een klein deel waar er deels een ontwikkeling is,maar dan afsterft.
maar test de broedmachine eens met een nieuwe thermometer,want kan altijd zijn dat bijvoorbeeld de thermometer een lagere temperatuur aangaf dan dat het werkelijk was en dan is dat uiteraard ook niet goed.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten