Kleurslag kuikens

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
Chesskaaa89
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2024 13:34
Land: Belgium
M/V: V

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor Chesskaaa89 » 04 mei 2024 22:26

Zal dus nog af te wachten zijn wat de kleuren uiteindelijk zijn^^' Ben benieuwd..
Het zijn allemaal hennetjes, zijn via in ovo getest in het labo ^^
De 1e (penguin) en 3e (donkere) zijn wel 2 volledig andere patronen, kan dat dan allebei colombia zijn?

frankip
Berichten: 3008
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor frankip » 05 mei 2024 07:44

Ik help t je hopen , maar als je negen kuikens hebt , en alle negen hennetjes , dan zou ik toch die test ernstig in twijfel nemen , en anders zo snel mogelijk een lot uit loterij kopen.

Pearlsofpassion
Berichten: 4420
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 mei 2024 07:48

Chesskaaa89 schreef:Zal dus nog af te wachten zijn wat de kleuren uiteindelijk zijn^^' Ben benieuwd..
Het zijn allemaal hennetjes, zijn via in ovo getest in het labo ^^
De 1e (penguin) en 3e (donkere) zijn wel 2 volledig andere patronen, kan dat dan allebei colombia zijn?


Kan allebei half Columbia zijn met iets verschillend onder. De eerste is duidelijk Columbia. Pinguïn is anders. Google maar eens op australorp kuikens.
3e zal zeker met iets anders bij zijn. Misschien patrijs..

Pearlsofpassion
Berichten: 4420
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 mei 2024 07:49

frankip schreef:Ik help t je hopen , maar als je negen kuikens hebt , en alle negen hennetjes , dan zou ik toch die test ernstig in twijfel nemen , en anders zo snel mogelijk een lot uit loterij kopen.


Deze snap ik niet. :frons:
Als het allemaal hennetjes zijn, werkt die test toch?
Hij zou naar het schijnt betrouwbaar zijn. Ik wist alleen niet dat hij al particulier beschikbaar was. Wordt zelfs in de industrie nog niet ingezet, of ik heb het gemist...

Chesskaaa89
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2024 13:34
Land: Belgium
M/V: V

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor Chesskaaa89 » 05 mei 2024 07:55

frankip schreef:Ik help t je hopen , maar als je negen kuikens hebt , en alle negen hennetjes , dan zou ik toch die test ernstig in twijfel nemen , en anders zo snel mogelijk een lot uit loterij kopen.


Het waren oorspronkelijk 22 brahma eitjes hoor ;) Er waren 12 haantjes die we niet hebben laten uitkomen en 10 hennen, waarvan dan 1 hen niet is uitgekomen uiteindelijk.

Pearlsofpassion schreef:Kan allebei half Columbia zijn met iets verschillend onder. De eerste is duidelijk Columbia. Pinguïn is anders. Google maar eens op australorp kuikens.
3e zal zeker met iets anders bij zijn. Misschien patrijs..


Achjah, veel duidelijkheid is er dus niet echt dankzij die gemengde toom ;p We zien dan wel wat ze worden :-D Ik post hier nog wel eens een fototje binnen enkele weken! Bedankt voor de uitleg iig ^^

Chesskaaa89
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2024 13:34
Land: Belgium
M/V: V

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor Chesskaaa89 » 05 mei 2024 07:58

Pearlsofpassion schreef:
frankip schreef:Ik help t je hopen , maar als je negen kuikens hebt , en alle negen hennetjes , dan zou ik toch die test ernstig in twijfel nemen , en anders zo snel mogelijk een lot uit loterij kopen.


Deze snap ik niet. :frons:
Als het allemaal hennetjes zijn, werkt die test toch?
Hij zou naar het schijnt betrouwbaar zijn. Ik wist alleen niet dat hij al particulier beschikbaar was. Wordt zelfs in de industrie nog niet ingezet, of ik heb het gemist...


Is normaal heel betrouwbaar ja ^^ Kan je zeker als particulier doen, maar is wel een heel gedoe want je moet dan een gaatje prikken in het ei en wat bloed uittrekken met een naald. Die stuur je dan op naar een labo (er zijn er verschillende, deze zijn naar Portugal gegaan)
Ik heb me weten vertellen dat het in de industrie ook gebruikt word, maar dan met een laser waarmee ze dan direct kunnen zien wat het is adhv weerkaatsing van het bloed? Geen idee hoe dat werkt ^^'

frankip
Berichten: 3008
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor frankip » 05 mei 2024 08:07

Ah , oke , sorry . Had gemist dat je met meer eieren begonnen was , dat deze al uit gesorteerd waren. Ik dacht gewoon negen kuikens , en dan negen hennen. Had stukje gemist.

Chesskaaa89
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2024 13:34
Land: Belgium
M/V: V

Re: Kleurslag kuikens

Berichtdoor Chesskaaa89 » 13 mei 2024 15:22

Intussen zijn mijn eigen 3 kuikentjes al 11 dagen oud en flink gegroeid :-D Ik ben nog steeds niet veel wijzer in wat hun kleur zal worden, maar we wachten vol spanning af! Heel leuk om ze zo snel te zien groeien wel!

https://ibb.co/RgXR1JG
https://ibb.co/K58LZM9
https://ibb.co/RgnCr1D
https://ibb.co/wrjvcWK


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten