kweek projecten 2024

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
danielb
Berichten: 7177
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

kweek projecten 2024

Berichtdoor danielb » 04 mei 2024 00:45

tis lang geleden dat ik hier nog eens een topic van gemaakt heb,maar bij deze dus nog eens een topic kweek projecten.

omdat ik al een tijd heel wat dieren had zitten,zijn er bij mij al 4 jaar geen kweek projectjes meer geweest,maar als je redelijk wat dieren hebt zitten die op leeftijd zijn,dan dalen de aantallen uiteraard wel....

- ganzen heb ik nog genoeg zitten,dus die zullen niet mogen broeden.
- eenden zitten er nog maar 2 en eigenlijk als ik een broedronde wilde doen,dan zou het met de eenden geweest zijn,maar dan had ik nog een woerd moeten aanschaffen en dat wil ik momenteel niet doen.
- brahmas zitten er nog 6 met een zeer gezonde haan en ik vind het momenteel nog genoeg.
- kruisingen zitten er het meeste en zijn bijna allemaal goede vliegers en wil geen extra kruisingen bij....
- maar de zijdehoenders waar ik mee begonnen ben komen nu in een doodlopend straatje....

veel onnodige informatie,maar ja... soms deelt een mens graag wat extra informatie :lol:

kweek projectje voor dit jaar zal dus met de zijdehoenders zijn.

haan geel patrijs (is zilverpatrijs met bruin op de schouders) x chocohen.
in theorie zou ik dan enkel zwarte zijdehoenders hebben en dit is geen probleem,maar dit zal enkel zo zijn als de chocohen kleurzuiver is.

als je kweek projectjes wil delen,dan kun je dit bij deze ook doen.

Gebruikersavatar
Kippenboerke4
Berichten: 272
Lid geworden op: 14 dec 2023 10:48
Land: Belgie
M/V: M

Re: kweek projecten 2024

Berichtdoor Kippenboerke4 » 04 mei 2024 08:44

Ik heb geen kweek projecten maar er zitten hier wel 2 broedende hennen en al 2 uitgekomen leghorn X wyandotte.


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten