Schaap op rug (drachtig)

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Schaap op rug (drachtig)

Berichtdoor Amber22 » 24 jan 2023 12:18

Hey allemaal . Ik heb een vraag
Amber zo heet mijn schaap. Dat is ook mijn nickname . Die heeft gister op haar rug beland :( . Mijn collega heeft haar weer overeind gezet . Dus amber heeft het overleeft gelukkig. :cheer: :cheer: Ze staat nu weer lekker te grazen . Maar ze is drachtig. (Eind maart uitgerekend) . Maar heeft dit invloed op de lammeren . Ben al lang blij dat amber het overleeft heeft . Maar zijn er mensen die dit ook hebben mee gemaakt hebben die een drachtig schaap hadden die op de rug lag . Wand mij. Gevoel zegt dat de lammeren het niet gered hebben. ( amber heeft het gered en dat is het belangrijkste) maar voor de lammeren zou het ook fijn zijn dat hun gered zijn

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Re: Schaap op rug (drachtig)

Berichtdoor umbaba » 24 jan 2023 12:45

Waarom bel je niet gewoon even je dierenarts om dat te vragen? Moest dat echt zo gevaarlijk zijn voor die lammetjes zal die het je toch weten te zeggen?
Dode lammetjes in de buik zou voor moeder ook niet zo best zijn, dus als je denkt dat dat mogelijk een probleem is kun je beter snel een professioneel oordeel zoeken.

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Schaap op rug (drachtig)

Berichtdoor Amber22 » 24 jan 2023 19:53

Als dit kon had ik het gedaan. Ik ben bang dat het nog een keer gaat gebeuren

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Schaap op rug (drachtig)

Berichtdoor Isabel » 24 jan 2023 20:24

Het is gisteren gebeurt... misschien zie ik het wel verkeerd, maar had je totnutoe geen kans gezien om een veearts te bellen voor advies?

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Schaap op rug (drachtig)

Berichtdoor Amber22 » 24 jan 2023 22:36

Dir hebben we gedaan . En hij zei dat we haar in de garen moesten houden . Vandaag ben ik er weer even gewest . Ze staat nu nog 4 km Verder op . Amber was gewoon normaal. De arts zei ook dat de kans is dat de lammeren gewoon nog bloed hadden omdat amber niet heel lang lag . Maar ben best bang dat het weer gebeurt. Met haar of de andere schapen . Ze loopt ij een kudde van 9 schapen


Terug naar “Schapen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten