Schuurborstels

K-M-B-M
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 nov 2010 18:01
Land: Belgie
M/V: V

Schuurborstels

Berichtdoor K-M-B-M » 27 dec 2011 19:31

Dag iedereen,
ik hoor altijd dat geitjes zo graag zo'n borstels hebben om te schuren enzo. Welke borstels zijn hier het beste voor en met welke constructie ? Graag ook foto's voor ideetjes. Alvast bedankt :)

Groetjes Amber

Gebruikersavatar
marionw
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 feb 2011 22:06
Land: nederland
M/V: V
Locatie: achterhoek
Contacteer:

Re: Schuurborstels

Berichtdoor marionw » 27 dec 2011 20:03

ik denk dat je dan het beste van die harde bezems kunt gebruiken, of als je bang bent dat ze er aan gaan knagen van die natuurborstels
en dan 1 verticaal en een horizontaal (op hoogte van de geit)
zoiets als dit Afbeelding
of zoek eens bij google op geitenborstel daar staat ook een leuke op, met een soort van hekje waar ze onderdoor kunnen lopen met aan beide zijden een bezem en 1 aan de boven kant.
Succes!

Gebruikersavatar
Mutsi
Berichten: 1023
Lid geworden op: 15 okt 2011 17:45
Land: BE
M/V: V

Re: Schuurborstels

Berichtdoor Mutsi » 28 dec 2011 10:20

Haha, ik wist niet dat zoiets bestond! :gulzig:
Ik weet wat ons Sherry krijgt met Nieuwjaar... :lol:

Gebruikersavatar
Shaka
Berichten: 476
Lid geworden op: 04 aug 2008 11:39
Land: Friesland
M/V: V

Re: Schuurborstels

Berichtdoor Shaka » 28 dec 2011 11:36

Goedkoper kun je een straatbezem(zonder steel)tegen de wand schroeven.Wij hadden op deze manier rondom de hele stal een rij.Ze liepen dan eerst de ene kant te schuren,en op de terugweg de andere kant.Wil je de rugpartij laten doen.Dan kan je bv een balkje op een bepaalde hoogte schroeven,en hier aan enkele bezems of boenders plaatsen.Neem wel bezems/boenders die niet van kunststof zijn,want geiten knabbelen overal aan.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Schuurborstels

Berichtdoor viefpief » 22 mar 2012 14:37

Ik heb gewoon een grove paardenborstel aan een van de palen van het hek geschroefd. Ze hebben genoeg andere leuke dingen om aan te knabbelen en deze borstel gebruikt Marie alleen om mee tussen haar hoorns te krabben. Ze wordt altijd helemaal opgewonden als ze dat doet en het is heel leuk om te zien :puh2: Hun ruggen en zijkanten schuren ze aan de bakstenen muur van de stal :ja:


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten