Foekje, wat heeft ze?

Doortje58
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:10
Land: Nederland
M/V: V

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor Doortje58 » 13 jan 2015 07:15

Foekje heeft geen jeuk, en er zitten geen korstjes op.......
Ik kan haar de hele dag in de gaten houden via de raam in de huiskamer, dus.... :mrgreen:

Het zijn ook geen echte ronde vlekjes, op haar neus, maar de haartjes zijn er wel van af, ook langs de oren.

En waarom zou het spul van de dokter beter helpen als wat ik gebruik, op Homeopathische basis?

Die chemische rotzooi van de farmaceutische industrie gooi ik er bij mezelf ook liever niet in! :-x

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor lnge » 13 jan 2015 11:52

Chemische middelen bevatten bestanddelen die iets kunnen doden en blijvend bestrijden. Homeopathische middelen doen dat niet. Die vallen onder de zachte heelmeesters. In veel gevallen kan het helpen, maar bij dit soort gevallen niet.

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor Swoentje » 13 jan 2015 14:34

Dat kun je niet weten Inge, want het is niet bekend wat het is. Misschien ringworm, misschien een andere schimmel, maar het zou ook een allergische reactie kunnen zijn op iets.
Ik heb veel vertrouwen in homeopathische medicijnen. Niet in acute gevallen, want het duurt vaak wat langer voordat het werkt, maar in dit geval zou ik het ook gerust zo doen. Mocht over een tijdje blijken dat het niet werkt en de plekjes worden groter, dan is een dierenarts nog snel genoeg ingeschakeld!

Gebruikersavatar
inaDGK
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 mei 2014 18:33
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Hasselt

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor inaDGK » 13 jan 2015 18:31

Doortje58 schreef:En waarom zou het spul van de dokter beter helpen als wat ik gebruik, op Homeopathische basis?

Omdat de werking van homeopatische middelen niet bewezen is en omdat, als er een effect zou optreden, die veel minder uitgesproken is.
Daarom.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor lnge » 13 jan 2015 20:20

Swoentje schreef:Dat kun je niet weten Inge, want het is niet bekend wat het is. Misschien ringworm, misschien een andere schimmel, maar het zou ook een allergische reactie kunnen zijn op iets.
Ik heb veel vertrouwen in homeopathische medicijnen. Niet in acute gevallen, want het duurt vaak wat langer voordat het werkt, maar in dit geval zou ik het ook gerust zo doen. Mocht over een tijdje blijken dat het niet werkt en de plekjes worden groter, dan is een dierenarts nog snel genoeg ingeschakeld!

In geval van een schimmel werkt homeopathie echt niet.
Maar ik voel dat we hier een discussie gaan krijgen tussen voor en tegenstanders van homeopathie, en daar doe ik niet aan mee :mrnono:

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor Jan Bollen » 13 jan 2015 23:52

inaDGK schreef:Achja het is het proberen wel waard! :-)
Je kan achterna nog altijd de dierarts bellen


Fijn, het beestje eerst wat laten afzien. Daarna kan je nog altijd een besmetting op al je dieren behandelen.

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor Swoentje » 14 jan 2015 13:26

Het geitje heeft er geen last van Jan, dus dat afzien zal wel meevallen. Mocht het idd een schimmel oid zijn, zullen de andere dieren inmiddels ook besmet zijn. Even afwachten of het homeopathisch medicijn werkt is in dit geval toch niet zo erg?

Gebruikersavatar
inaDGK
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 mei 2014 18:33
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Hasselt

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor inaDGK » 14 jan 2015 21:35

Jan Bollen schreef:Fijn, het beestje eerst wat laten afzien. Daarna kan je nog altijd een besmetting op al je dieren behandelen.

Ja, maar dat zei ik dus toen ik nog niet goed van de manier van ontworming op de hoogte was.
Trouwens, ik heb ook al jaren eczeem en daar helpt ook niks tegen, hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor lnge » 14 jan 2015 22:09

inaDGK schreef:
Jan Bollen schreef:Fijn, het beestje eerst wat laten afzien. Daarna kan je nog altijd een besmetting op al je dieren behandelen.

Ja, maar dat zei ik dus toen ik nog niet goed van de manier van ontworming op de hoogte was.
Trouwens, ik heb ook al jaren eczeem en daar helpt ook niks tegen, hoor :mrgreen:

Ringworm is GEEN worm, maar een schimmel!

Doortje58
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:10
Land: Nederland
M/V: V

Re: Foekje, wat heeft ze?

Berichtdoor Doortje58 » 15 jan 2015 11:14

Swoentje schreef:Dat kun je niet weten Inge, want het is niet bekend wat het is. Misschien ringworm, misschien een andere schimmel, maar het zou ook een allergische reactie kunnen zijn op iets.
Ik heb veel vertrouwen in homeopathische medicijnen. Niet in acute gevallen, want het duurt vaak wat langer voordat het werkt, maar in dit geval zou ik het ook gerust zo doen. Mocht over een tijdje blijken dat het niet werkt en de plekjes worden groter, dan is een dierenarts nog snel genoeg ingeschakeld!


Vind ik nou ook! :mrgreen:
Enne, hier in Duitsland werken Dierenartsen al langer met Homeopathie, Nederland loopt gewoon achter! :gulzig:

Foekje heeft er geen last van, en de andere geitjes hebben geen plekjes, maar die behandel ik mee.... :saint:


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten