Dat hier ook hanen uit voortkomen en dat die dan voor de slacht zijn kan ik (denk ik

Echter, zelf eten wij geen kip.
Varkens- en rundvlees kopen we alleen bij kleinschalige boeren die zo nu en dan eens een dier laten slachten zonder dat dit dier urenlang op transport, lange wachtrijen, stress en dergelijke heeft gekend.
Maar ik ga mijn kippen niet zelf kunnen slachten. Ik maak nog geen vlieg dood, en de cavia die ik vroeger uit zijn lijden heb moeten verlossen bezorgen me nog steeds nachtmerries bij wijze van spreken

Maar ik heb wel goede hoop dat ik de hanen wel weg zou kunnen doen voor de slacht, omdat ze ook bewust met dat doel uit het ei komen na hier een mooie paar maanden te hebben gehad.
Maar hoe vind ik iemand die op de juiste manier slacht?
Ik woon op het platteland in Friesland. Mensen genoeg te vinden die dit doen. Ik vroeg mijn vader of hij iemand kende die dit wel zou willen doen en hij noemde een paar op. Maar dat zijn best stugge Friezen en ik vrees dat ze mij vierkant uitlachen dat een vrouwtje met tere ziel komt vragen of ze het op de juiste manier doen.
Ik heb vrijwel alle topics uit dit pluimvee voor consumptie gelezen, en ik kwam al vele tegen die gelukkig echt willen dat het dier zo min mogelijk moeilijke momenten doormaakt.
Maar hoe vind ik die hier lokaal?
Als ik een advertentie plaats op marktplaats bijv. weet iedereen dat ik t ben (klein dorp) en ga ik ongetwijfeld de zogenoemde dierenliefhebbers tegen me opzetten die vrolijk een kiloknaller uit de winkel halen, maar ondertussen het niet vinden kunnen dat iemand een dier die een goed leven heeft gehad slacht.
Gezien ik ze zelf niet eet heb ik de volgende mogelijkheden;
De nog levende hanen verkopen voor de slacht (dan weet ik dus niet of diegene het met respect doet, ik weet überhaupt niet of mensen dat wel willen gezien slachten wel even werk is).
Iemand betalen voor de slacht, en vervolgens het vlees verkopen of weggeven. Zijn deze te vinden?