mestkuikentjes gevraagd

Geschikte rassen, opfok, slachten, hulpmiddelen etc.
brahma77
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:11
Land: Duitsland
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor brahma77 » 22 feb 2017 23:19

De snavels hoeven niet afgestomd te worden als je ze maar genoeg ruimte geeft.

brahma77
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:11
Land: Duitsland
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor brahma77 » 22 feb 2017 23:21

Muziek is ook mijn ding heb altijd muziek aan staan waar ik ook ben. Ook bij de kippen :gutgut:

Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor Fets » 22 feb 2017 23:31

Gezien je duidelijk aangeeft tijdig schoon te maken ga ik er vanuit dat je geen amonia probleem hebt en verbranding voorkomt daarmee wanneer je het als meststof gebruikt. Klopt het dat jij het gebruikt als meststof? Zo nee, waar laat je het?

Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor Fets » 23 feb 2017 00:00

Afijn, ik weet nu wat ik wil en wat ik moet zoeken ....... Soort paashaas verstoppertje ;) omdat de meeste fokkers de kennis niet willen delen kost het blijkbaar wat meer moeite.





Maar dat doe ik ook met muziek, ik ben one:two

brahma77
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:11
Land: Duitsland
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor brahma77 » 23 feb 2017 07:21

Onze mest gaat op de moestuin aangezien we ook nog wat paarden hebben is dit een goeie mestcombinatie. Wel eerst de mest laten composteren.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor danielb » 24 feb 2017 00:10

viewtopic.php?f=14&t=75032&hilit=haan+voor+hybriden

dit topic moet je ook maar eens doorlezen.
zeer interessant.

brahma77
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:11
Land: Duitsland
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor brahma77 » 24 feb 2017 07:53

Is een interresante topic staat veel info in. De kuikentjes die ik altijd heb komen uit belgie en is de ross 308 en isa white beide bevallen me goed. Goede vleesaanzet vooral veel borstvlees.

Ik heb vorig jaar een aantal mestkuikens laten zitten 2 hennen en een haan wilde hier wat mee expirimenteren, eens kijken of ik die hennen aan het leggen kon krijgen.

Beide hennen begonnen te leggen al met 16 weken maar als ze dan wat ouder worden kun je toch zien dat ze daar niet voor zijn gekweekt. De ene hen lag smorgens dood in het hok en de andere hen moest ik afmaken omdat de ingewanden naar buiten kwamen tijden het leggen van een ei. hieraan kun je toch zien dat deze beesten een eindproduct zijn en niet geschikt om hier mee verder te kweken.

Heb ook besloten dit niet weer te gaan doen de hennen zijn rond de 20 weken oud geworden en die haan heb ik geslacht toen die 23 weken was want die werd erg agressief moest hem gewoon wegslaan tijden het voeren viel me gewoon aan telkens weer. Was wel erg groot geworden, rond de negen kilo en had een geslacht gewicht van ruim 6 kilo.

Als je inderdaad een aantal ouderdieren kunt bemachtigen is dat wel een leuk experiment waard, maar dat wordt best lastig om hier een aantal beesten van te krijgen.

Ik ken wel een boer hier uit de buurt die ouderdieren houd zal eens kijken of ik daar wat van kan krijgen als hij weer nieuwe krijgt.

Jeroen_antwerpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2017 23:33
Land: Belgie
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor Jeroen_antwerpen » 27 feb 2017 07:50

Hey weet iemand toevallig een waar ik goed bevruchte eieren van vleeskippen kan kopen regio Antwerpen (zuid)? Maakt niet uit van welk ras. Alvast bedankt!

brahma77
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:11
Land: Duitsland
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor brahma77 » 27 feb 2017 20:58

Hey Jeroen,
Ik heb wel een adres voor je, zal straks zijn mailadres even sturen met pb.

Zit bij je in de buurt hij leverd ook kuikens, voor mij altijd rond de 70 cent. Ik kan daarvoor de broedmachine niet aanslingeren met het risico heel veel uitval te hebben.

Vanaf volgende maand begin ik ook weer met mestkuikens haal dan iedere 3 weken 50 kuikens, tot aan de kerstdagen. Op deze manier heb ik er nooit meer dan 150 stuks maar heb wel altijd vers voor mn vaste afnemers.

Jeroen_antwerpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2017 23:33
Land: Belgie
M/V: M

Re: mestkuikentjes gevraagd

Berichtdoor Jeroen_antwerpen » 28 feb 2017 22:49

Super bedankt!


Terug naar “Kippen (en overig pluimvee) voor consumptie”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten