Mogelijk Araucana kruisingen aangeboden

ALLEEN advertenties waarin je dieren aanbiedt.
Ze blijven 60 dagen staan.
Pfeffer
Land: Nederland
M/V: M

Mogelijk Araucana kruisingen aangeboden

Berichtdoor Pfeffer » 29 jun 2020 17:17

Mogelijk moet ik op zoek naar een nieuw thuis voor mijn 4 tamme Araucanamix hennen en 1 Thüringer baardkriel henvan 25-Apr-2015. Het zijn dus al oude beestjes maar ze leggen nogsteeds harde eieren. Ik ga er echter vanuit dat dit niet zo lang meer gaat duren. Helaas zijn het geen raszuivere hennen (ik heb deze gekocht als zijnde raszuivere Araucana's maar er kwamen Araucana's met en zonder staart uit, alsmede Thüringer baardkrielen die de beste man ook had staan). Ze leggen wel groenblauwe eieren.

Nu zou je afvragen waarom ik leggende hennen weg zou willen doen. We hebben sinds vorig jaar een nieuwe Jachthond die constant aan het kippenhok staat. Deze jaagt de kippen op, wat praat op geleverd heeft vanwege geluidsoverlast (huurwoning) van zowel de kippen als hond. Door de stress (denk ik) hebben de kippen elkaar's kont kaalgeplukt. Omdat dit beter is voor de kippen wil ik dus op zoek naar iemand die de ruimte voor ze heeft.

Mocht iemand interesse hebben in de hennen hoor ik het graag. Ze zijn zover ik kon zien kalkpoot en bloedmijt vrij. Het hok is helaas zo rot als peperkoek, dus die is niet over te nemen. Wel wil ik indien gewenst de kippen preventief tegen kalkpoten behandelen en/of een busje roofmijten tegen bloedmijt voor je bestellen/vergoeden.

De kippen zijn gratis (+ extras) maar niet als soepkip bedoeld. Ik probeer ze een goed pensioen te geven. Mocht dat niet lukken moet ik ze helaas waarschijnlijk zelf de soep in draaien. Foto's kan ik op verzoek appen (stuur even een privé berichtje). Regio Helmond/Vlierden. Mits niet te ver weg wil ik ze ook best even afgooien. Eventueel overgebleven voer, gemengd graan, meelwormen, hennepstrooisel mag je er zo bij hebben.

Terug naar “Dieren AANGEBODEN”