Parknijntjes - Alex

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19181
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Isabel » 21 mei 2013 13:22

:duimop:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 09 jun 2013 20:23

Alex is geplaatst :cheer: :cheer: :cheer: :piano:
Oh daar ben ik zo blij om. Het is zo'n heerlijk konijn. Eén die het zalig vindt om geaaid te worden.
Hier een item over hem in Goofy's dagboek http://www.asielgoofy.nl/dagboek.php?datum=2013-06-03
En mijn fiets staat ook in het dagboek ... ;) http://www.asielgoofy.nl/dagboek.php?datum=2013-06-07


Inmiddels al weer een nieuw nijn hier: Bruno. Een schat van een hangoor met een flinke dosis pit in Rijnlanderkleur vermoed ik zo. Ik kreeg hem in combinatie met een worminfectie maar daar wordt gaan gewerkt. Dit was mijn vuurdoop qua wormlarven. (Sommige wormsoorten hebben in hun ontwikkeling larvale stadia). Ik heb één keer eerder een levende larve in kippenmest gezien maar nu dus een wormlarve die bij konijnen voorkomt. Het is bizar (en gaaf ook) om een bewegend iets in je microscoopbeeld te vinden.

In de dagboekpagina waarin Alex in het zonnetje staat vind je ook twee foto's van Bruna toen hij nog in het park liep 's middags.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 09 jun 2013 20:34

Lies schreef:In de dagboekpagina waarin Alex in het zonnetje staat vind je ook twee foto's van Bruna Bruno toen hij nog in het park liep 's middags.

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor fredje » 11 jun 2013 11:13

Lies geen konijnen met vlekjes laten zien :duimneer: die vind ik veel te leuk!!
Volgens mij is dat ook wel een makkelijk plaatsbaar konijn met die oortjes en die kleurtjes.
Ik heb het dagboek van Goofy gelezen en ik hoor nog maar weinig positiefs over de nieuwe opvang.
Is dat nou omdat het onder de dierenbescherming valt en dat ze meer aan regels zijn gebonden?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Bruno

Berichtdoor Lies » 14 jun 2013 00:17

fredje schreef:Lies geen konijnen met vlekjes laten zien :duimneer: die vind ik veel te leuk!!
?

Sorry :gutgut:

Afbeelding

Vanavond hem eventjes lekker geaaid, lief tegen hem gepraat en mijn neus op zijn konijns aangeboden waarop hij mijn gezicht enthousiast ging aflebberen. Oh zó lekker die warme konijnenlikjes :-D

Er is een conflict tussen de DB en de stadsboerderij over de vergoeding die de stadsboerderij per gedumpt konijn van de gemeente krijgt. Het contract is nog niet getekend, de verhoudingen zijn niet meer goed dus van regels is helaas geen sprake meer. Kennis van konijnen is er momenteel niet genoeg. Het is triest.

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor fredje » 18 jun 2013 22:15

Ik las ergens 80 euro afstandsgeld.Dan kun je op je klompen aanvoelen wat er gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 19 jun 2013 00:13

:gulzig:

Ze gaan rijk worden... :mrnono:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 19 jun 2013 01:58

Alex is jammer genoeg terug bij Goofy want de koppeling lukte niet. Hè wat jammer!! Maar er komt nog wel een leuke vrouw voor hem, dat kan niet missen. Het is een heel leuk konijn. Toen ik hem bracht bij Goofy was hij al bijna direct gereserveerd. Gelukkig ging dat niet door. Beetje raar misschien maar het voelde absoluut niet goed :saint:

Ik ben erachter wat Maximo mankeert.. hij heeft ook van die (stomme) wormlarven die ik eerder bij Bruno vond maar dan in zijn blindedarm mest :| Dat is echt een probleem. Hij krijgt panacur van mij maar dat werkt dus niet :? Nouja, het is fijn dat ik nu weet waar die rare buik - geen gas maar het lijkt er wel wat op- vandaan komt. Dat hij wat mager is begrijp ik ineens een stuk beter. Bruno vertrouw ik ook niet. Die kreeg flubenol van me maar hij wil geen hooi net als Maximo eerder. Morgen maar weer eens wat verse keuteltjes bekijken. En dan eens zien hoe we die worminfectie eronder gaan krijgen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 20 jun 2013 01:36

Positief: Alex is alweer geplaatst!! Hoera :)

Minder: Zowel Bruno als Maximo hebben echt last van een worminfectie en flubenol alsmede panacur helpen dus voor geen meter!! De infectie is erger nu dan een paar weken geleden :puppydogeyes: Ik heb drontal in huis gehaald maar weet nog geen dosering voor konijnen. Iemand????????????????????

Om Maximo ben ik echt bezorgd. De wormen zitten in zijn blinde darm en hij is zeker niet okay. Behalve een buik die niet klopt en een te langzame darmwerking is hij 's avonds koortsig.. Ik dacht gisteren nog heel naïef dat het evt van de warmte kwam maar dus niet. Dit is echt niet meer leuk. Gisteravond zijn oortjes gekoeld met lauw water en zojuist weer. Hij krijgt metacam waar hij van opknapt en ik zal direct nog weer zijn oortjes nat gaan maken. Op alternatief gebied krijgt hij wel iets en dat zal vast (hopelijk) aanslaan. Maar hij en Bruno ook moet dus een wormenkuur krijgen die werkt en dan heb ik een dosering nodig :|

Ik wil niet iets van de benzimidazolen ( panacur, flubenol, mebendazol enz) omdat er voor fenbendazol (panacur) en flubendazol resistentie lijkt te zijn en ook de avermectinen (ivermectine, iverquantel enz. ) sla ik liever over omdat er herten en geiten lopen die volgens mij vaak met dergelijke middelen behandeld worden en ik niet opnieuw iets wil nemen waar resistentie voor bestaat. Wie het weet (wat ik moet doen) mag het zeggen. Graag zelfs!! Ik maak me nu even heel serieus flink zorgen :|

Henriette
Berichten: 768
Lid geworden op: 07 aug 2012 19:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Henriette » 20 jun 2013 11:00

Fijn van Alex, zeg. Dat ging nog snel!

Naar om te horen van Maximo, maar ik denk dat je er goed aan doet om een ontwormingsmiddel te halen waar de kans op resistentie klein is. Heb je al dierenartsen gebeld met de vraag wat de dosering is? Of opvangen? Ik denk dat je daar het snelst je antwoord zou krijgen. En uiteraard hoef ik jou niet te vertellen dat de weerstand ook belangrijk is, maar met dit weer zal deze minder hoog zijn neem ik aan...

Succes ermee!


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten