Parknijntjes - Alex

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - schat gevonden

Berichtdoor Lies » 28 apr 2013 22:22

Het gaat helemaal de goede kant op met Maximo ;) Hij gaat meer eten en zit veel beter in zijn vel. :cheer:

san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: Parknijntjes - schat gevonden

Berichtdoor san » 29 apr 2013 01:20

:duimop:

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Parknijntjes - schat gevonden

Berichtdoor fredje » 03 mei 2013 22:17

En weer zo'n mooi konijn met stippels.
Je doet het goed Lies :duimop:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 16 mei 2013 23:12

"Er zit weer een konijn in het park" zei Yvonne toen ik haar aan de telefoon had. Het was nog lang niet donker en de regen was zowaar opgehouden! Regen is ideaal weer om konijnen uit het park te vissen want dan is er niemand. Dat had ik ook van te voren gevisualiseerd. Dat het goed zou gaan en dat er niemand zou zijn die me zou hinderen. Bij aankomst zag ik in het grasveld naast het hek twee wilde konijnen die rustig bleven zitten, ook toen ik ze gedag zei.

Dit konijn had erge honger, het had de hele dag geregend en dan verschuilen ze zich dus hij kwam op eten af maar bleek een tipje wantrouwend. Maar met geduld kon ik de hanging basket over hem heen zetten. Dat vond hij eventjes niet leuk maar het was al snel goed. Als ik bedenk dat dit dier drie dagen geleden is gedumpt (Marijke, de zus van Yvonne die dagelijks met haar hond in het park loopt, was vergeten het door te geven) dan is hij nu met dank aan de vele regen en de stress natuurlijk, heel erg mager. De rug tekent scherp af en het is hobbelig als je hem aait. Die had het niet veel langer gered en het zonder hulp niet overleefd!!

Vorig jaar rond september meen ik schreef ik over 12 tot 14 konijnen die ineens gedumpt waren waaronder jonge diertjes. Dat waren oa Pieter, Winnie, Six en Seven.
Deze ram heeft dezelfde energie. Als ik hem zie dan zie ik die kinderen direct weer voor me. Als twee druppels water! Deze ram is een albino met leeuwekop kenmerken en als ik dan denk aan Fee en daar de kinderen van, dan kan het niet missen. Dit is de vader. Die is nu na een paar jaar trouwe dienst en eenzaamheid afgedankt.

Toen ik met konijn wegfietste uit het park kwam er een Sint Bernard op me afgerend die het park inging. Heel de tijd dat ik bezig was met dat konijn kwam er niemand. Precies zoals ik had gewenst ;)


Kijk toch wat een lekker ding!!! :P

Afbeelding

Gebruikersavatar
diertjes
Berichten: 1119
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:36
Land:
M/V: M

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor diertjes » 17 mei 2013 06:42

Wow die is mooi!

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor mintaka » 17 mei 2013 07:34

Wat een lieffie!

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 17 mei 2013 22:49

Alex mag naar Goofy morgen :cheer: :cheer:

En we staan weer eens in het dagboek :gulzig:
http://www.asielgoofy.nl/dagboek.php?datum=2013-05-17

Gebruikersavatar
CutiePie
Berichten: 1381
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:59
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor CutiePie » 18 mei 2013 08:57

goed werk lies!

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor fredje » 20 mei 2013 21:10

En alweer zo'n leukerd.Zo wit en dan gedumpt ,met die kleur had hij helemaal geen bescherming.
Fijn dat hij naar Goofy kon.En Maximo heb je nog thuis?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 20 mei 2013 22:10

Hihi, wij hebben echt het patent op de mooiste dumpkonijnen in NL :mrgreen:

Ria de Maat van Muffins denkt dat er iemand fokt naar wat er op dat moment gewenst is, omdat het dus altijd zulke leuke konijntjes zijn en dat die persoon wat hij kwijt wil in het park dumpt. En dan vraag ik me af, kun je iets doen om deze persoon op heterdaad te betrappen. En nee, ik ga niet dag en nacht in dat park liggen. Ik denk ook niet dat de gemeente geld kwijt wil aan een camera en het is idd de vraag zoals onlangs in dit topic aangegeven of je zomaar een camera mag plaatsen. Maar ik kan het eens aan de gemeente vragen als ik daar aan toe kom.

Alex gaf ik op voorhand al baycox omdat hij niet goed at en ik die coccidiose uit het park goed ken. Bij terugkomst ging ik zijn kooi schoonmaken en ik schrok echt van de keutels. Die waren heel klein, onregelmatig, puntig van vorm en zwart. Dat is niet goed. Gelukkig eet hij bij Truus nu als een bootwerker zoals ze schreef en ze maakt de baycoxkuur af. De keutels worden al beter. Ook houden ze hem daar strak in de gaten. Dat komt vast goed. Ik heb dit dier iets van 36 uur gehad maar had er natuurlijk direct weer een klik mee. Ik aaide hem en hij legde zijn kopje neer en knarste met zijn tanden van ontspanning. Ach, wat een schat is het! Ik had hem ook zo graag gehouden! Verdraaid, wat is de wereld oneerlijk. Ik mis een goed gespekte bankrekening, een boerderij en een auto en anderen zijn zo arm dat ze dieren dumpen.

Maximo is heel erg op mij gericht, direct al. Hij breekt de tent af als hij mij maar denkt te zien. Ik denk dat het komt omdat hij niet in orde is. Maar hij zal mij ook wel een beetje mogen :gutgut: De coccidiose is over neem ik aan hohewel die buik nog steeds niet goed is. Regelmatig opgezet zonder dat het gas is en de darmwerking is te traag. Hij moet panacur gaan krijgen. Dat moet ik gaan maken maar daar kwam ik nog niet aan toe.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten