Parknijntjes - Alex

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Parknijntjes - Alex

Berichtdoor Lies » 06 feb 2010 12:10

Het plan was zo mooi. Ik zou de gedumpte konijntjes in het park, waar niemand om geeft, gaan vangen. Ze mochten naar het konijnenasiel namelijk. Zodoende kwam ik gisteren in het park om even te kijken en het bleek dat de gemeente daar heeft huisgehouden. Alle takken die er lagen waren opgeruimd en er waren sporen van banden van buldozers. Het "blokje ijs" wat ik op de bevroren kolk zag liggen bleek een nijntje te zijn. Het was op sterven na dood. Ik heb er hard voor gevochten met ors en warmte maar 't is niet gelukt. Het diertje is gestorven. Het heeft een klap gehad van de bulldozers of is in de paniek ergens hard tegen aan gebotst. Het had namelijk een rode neus (bloed) maar dat bleek later een wond die op zijn neus zat te zijn en niet uit de neus zelf te komen. In eerste instantie dacht ik aan vhd natuurlijk. Ik ben helemaal beroerd van hoe dit alles is gegaan.


Ik wil ergens een klacht neerleggen maar weet nog niet precies hoe en waar. Ideeën? De gemeente beschouwt de gedumpte konijnen en kippen als vervuiling en heeft de zorg neergelegd bij mensen die voor groen zorgen. Die mensen hebben dit dier dat lag te creperen gewoon gelaten. Ze vinden dat het goed gaat met de gedumpte konijnen want er was er met die kou maar ééntje doodgedaan en ze zijn blij met het nestje dat er nu is. Dit konijntje had twee diepe wonden achter op zijn rug die ontstaan zijn door vechtpartijen met een andere ram. Dat is leed wat je niet ziet want alles wordt verborgen onder het zachte vachtje en het schattige uiterlijk.
Laatst gewijzigd door Lies op 16 mei 2013 23:15, 46 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Frustratie!

Berichtdoor nel » 06 feb 2010 12:17

:aai:

Ik heb je al gesproken en je weet mijn mening.

De enige die voor de ellende van dit diertje verantwoordelijk gesteld kan worden, is degene die het arme nijn daar gedumpt heeft.

Gebruikersavatar
sanne
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 okt 2007 15:26
Land:
M/V: V
Locatie: Gasselternijveenschemond

Re: Frustratie!

Berichtdoor sanne » 06 feb 2010 12:39

Ik denk dat ze je uitlachen als je ergens een klacht indient!!
Ik weet dat je het goed bedoeld maar denk dat de meeste mensen hier wat nuchterder in zijn.

Marti
Berichten: 7330
Lid geworden op: 22 jan 2006 14:47
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Nijmegen

Re: Frustratie!

Berichtdoor Marti » 06 feb 2010 12:52

nel schreef:De enige die voor de ellende van dit diertje verantwoordelijk gesteld kan worden, is degene die het arme nijn daar gedumpt heeft.


Precies.

Dat zijn de mensen die denken dat je, door dieren zomaar ergens te dumpen, het andermans probleem & verantwoordelijkheid kunt maken ... :frown:

Ik snap je boosheid en verdriet, maar je kunt niet meegaan in de denkwijze van dierendumpers en de verantwoordelijkheid ook bij anderen neerleggen.

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: Frustratie!

Berichtdoor jo-corine » 06 feb 2010 15:23

Zit er soms iemand in de gemeenteraad van jouw woonplaats die je hier op kan aanspreken.

Vergeet ik er bijna bij te schrijven dat ik het vreselijk vind.

Gebruikersavatar
Alex Boers
Berichten: 1120
Lid geworden op: 01 mar 2008 22:01
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frustratie!

Berichtdoor Alex Boers » 06 feb 2010 15:47

Kansloos verhaal is dit weer. Je hebt er alles aan gedaan Lies. En precies wat Nel zegt, de dumper is de verantwoordelijke.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Frustratie!

Berichtdoor lnge » 06 feb 2010 15:58

Ik voel je frustratie, die zou ik ook voelen!
Ook het afvragen van het waarom van zulke dingen.
Arme nijntjes, die ergens niet meer welkom waren.
En arme jij die dit machteloos moet aanzien.
Want wat kun je er nog aan doen? Volgens mij niets :puppydogeyes:
Zie je nog kans om die anderen wel te kunnen vangen?

Sterkte :aai:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Frustratie!

Berichtdoor Lies » 06 feb 2010 20:27

Vergeet ik er bijna bij te schrijven dat ik het vreselijk vind.
Arme nijntjes, die ergens niet meer welkom waren.
En arme jij
Ik snap je boosheid en verdriet,

Dank jullie!
Volgende week zaterdag probeer ik de anderen uit het park te plukken. Er speelt meer in dat park..
Jo-Corinne, je hebt gelijk! Ik kreeg het advies van iemand die al lang bij de Dierenbescherming werkt en veel ervaring heeft om met iemand van de gemeente te gaan praten. Hopelijk lukt dat. Het zou geweldig zijn. Ik ga het proberen.

je kunt niet meegaan in de denkwijze van dierendumpers en de verantwoordelijkheid ook bij anderen neerleggen.
Wanneer je deze dingen negeert doe je in principe hetzelfde: je laat een dier barsten. En dat is nu iets dat in artikel 36 van de wet (zorgplicht) staat omschreven. Daar kan je over twisten ja. Hoe lees je dat artikel? Maar twisten is niet hetzelfde als alles uit gemak en principes direct maar afwijzen.

Gelukkig maar die nuchterheid, kan ik dit tenminste gewoon plaatsen. Er is wel meer mis in dat park, kijk maar. Beessie loopt er nog maar 4 dagen mee en het kan niet zoveel kwaad volgens de da. Hè, ik haal opgelucht adem! Het draad sliert ook over de grond maar ook dat kan niet veel kwaad schijnt. Goh, toch wel fijn. Er zitten trouwens meer stukken gaas tegen bomen en het steekt ook uit de grond bij de wortels. Ik dacht zelf wel dat het draad (of het gewei zelf) daarin vast kon gaan zitten maar ik zie vast spoken.

Ooh ja, er zitten ook nog geitjes. Iedereen dacht dat ze dood zouden zijn want we hebben ze al maanden niet gezien. Maar ze zitten gezellig in de stal. Echt super gezellig want het is donker en er zijn er heel veel. Ze staan knus tegen elkaar aan. Pas sinds eind januari zitten ze opgehokt ivm de q-koorts. Maar dat duurt slechts tot april, dan kunnen ze namelijk worden gevaccineerd. Nog eventjes wachten dan maar.

Afbeelding




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lies op 06 feb 2010 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Frustratie!

Berichtdoor nel » 06 feb 2010 20:48

:puppydogeyes: Arm diertje.

Zo aan z'n vacht te zien was z'n conditie niet al te best.
Misschien was er wel meer met hem aan de hand. :cry:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Frustratie!

Berichtdoor Lies » 06 feb 2010 20:56

Nee hoor, de dag daarvoor zag ik hem nog. Hij was in prima conditie. Rende rond, sproeide en had trek in eten. Maar toen ik hem vond lag hij al urenlang op het ijs. Hij was "wat" uitgedroogd en in shock, vandaar die vacht. Daarnaast heeft de da hem toen hij dood was bevoeld en beknepen en daarmee zijn vacht in de war gemaakt.
Het zat gladder om hem heen toen hij overleed. Tussen de eerste en tweede foto zitten aan paar uur.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten